Gyártók Mercedes: Európa nincs készen a teljes villamosításra

Mercedes: Európa nincs készen a teljes villamosításra

autopro.hu/S.A. | 2023.09.07 07:23

Mercedes: Európa nincs készen a teljes villamosításra

Fotó: Mercedes-Benz Group Media

A Mercedes-Benz számításai szerint 2030-ra európai eladásait nem fogják mind elektromos járművek alkotni, ám ennek ellenére készen áll majd a kínálata – mondta el Ola Källenius vezérigazgató.

Hirdetés

A prémium autógyártó régóta hangoztatta, hogy 2030-ra a teljesen elektromos értékesítést célozza meg, ott, „ahol a piacok lehetővé teszik azt”, mondván, hogy végső soron az ügyfelek döntik el, milyen terméket szeretnének. Emellett a cég rávilágított arra, hogy megfelelő infrastruktúrára van szükség az elektromos járművekre való átálláshoz.

Az elektromos járművek európai piaca jelentősen nőtt az elmúlt években, de valószínűleg 2030-ra nem áll majd készen csakis elektromos autók értékesítésére – mondta Källenius a müncheni IAA Mobility kiállításon.

Messze még a teljes villamosítás

„2030-ra nem lesz az autók 100 százaléka elektromos az egész európai piacon, de valószínűleg a Mercedes oldaláról sem” - mondta. „Készen állunk majd... de taktikai rugalmasságunk is lesz” - mondta, utalva arra, hogy ugyanazon a gyártósoron lehet elektromos vagy belső égésű motoros járműveket is gyártani.

Hozzászólásai a nagy globális autógyártók egyre növekvő óvatosságáról tanúskodnak az elektromos járművek gyártásának növelésével és elterjedésével kapcsolatban, párhuzamosan azzal, hogy egyre szaporodnak a fosszilis tüzelőanyagokat kibocsátó autók korlátozására vonatkozó szabályozási célok.

A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse nemrég egy kerekasztal-beszélgetésen kijelentette, hogy a fosszilis tüzelőanyagokat használó autókra vonatkozó 2035-ös uniós tilalom 2026-os felülvizsgálati dátumát nem tűzték volna ki, ha a jogalkotók nem számítanak némi késedelemre. Ugyanakkor a Volkswagen vezérigazgatója, Oliver Blume elmondta, hogy a vállalat készen áll a tiltásra.

Akadályok sokasága

2023 első hét hónapjában közel 55 százalékkal nőtt az elektromos járművek eladása Európában, mintegy 820 ezer járműre, ami az összes autóeladás mintegy 13 százalékát teszi ki.

Az iparági vezetők azonban egyre sürgetőbben hívják fel a figyelmet az elektromos járművek nagyobb léptékű, versenyképes áron történő gyártásának és értékesítésének akadályaira, ideértve a magas villamosenergia-költségeket és a töltési infrastruktúra hiányát.

Källenius elmondta, hogy arra számít, Kínában a prémium szegmensben, amely nem részesül ugyanabban az állami támogatásban, mint a volumen szegmensű autógyártás, várhatóan „sok évig tart majd” a belső égésű motorokról az elektromos járművekre való átállás – számolt be a Reuters.

„Lépésről lépésre át kell alakítani a piacot” - mondta Källenius, hozzátéve, hogy a jelenlegi gazdasági lassulás nem befolyásolja hosszú távon a Mercedes-Benz stratégiáját az országban.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink