Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújult logóval és dizájnnal támad a Lancia
A Lancia „Design Day”-t tartott az elektromos átállás jegyében. Az eseményen nemcsak az új márkalogót és az új betűket mutatták be, hanem betekintést adtak a jövőbeli dizájnról is, amit elsőként a „Pu+Ra Zero” koncepció hivatott megmutatni.
A Stellantis alá tartozó olasz gyártó a leendő elektromos modelljeit 2024 és 2028 között dobja piacra, és a tervek szerint 2028-ra teljesen elektromossá válik a cég kínálata.
A nemrég bemutatott „Pu+Ra Zero” koncepció nem egy klasszikus tanulmányautó, hanem a Lancia új formanyelvének lényege a vállalat közleménye szerint. A névben a „Pu” a „pure”-t, vagyis a tisztát, a „Ra” pedig a „radikálist” jelenti – a „Zero” egyértelműen a nulla kibocsátásra való hivatkozás.
A koncepció felvillant néhány átfogó elemet, amelyek megtalálhatók lesznek a készülő autókban: ilyenek a jellegzetesen lágy, folyó vonalak. A márkára jellemző, csésze alakú hűtőrács is átértelmezésre került, lényegesen laposabb és széltében nyújtott lesz - vagy ahogy a Lancia a sajtóközleményben fogalmaz: „a Lancia Pu+Ra Zero koncepció eleje a Lancia járműmodelljei történelmi, serleg alakú hűtőrácsának újraértelmezése. Ezt a klasszikus formát három fénysugár vetíti a jövőbe.” A hűtőrács fölött egy Lancia felirat is helyet kapott.
Hamarosan jönnek az új autók
A hírek szerint a Lancia 2024-től három új modellt tervez piacra dobni 2028-ig – mindegyiket akkumulátoros elektromos hajtással. Először az új Lancia Ypsilont, majd 2026-ban egy egyelőre meg nem nevezett új zászlóshajót, míg 2028-ban a Lancia Delta teljesen elektromos utódja zárja a sort – írja az electrive.com.
Az egyelőre még nem világos, hogy a Lancia a többi Stellantis márkához képest milyen pozícióba kerül az ár tekintetében, vagyis a fent említett modellek árának pozícionálása még nem ismert. Annyit tudni, hogy a Lancia értékesítési modellje 100 exkluzív bemutatótermet irányoz elő Európában, valamint „az online értékesítés maximális kihasználását”.
Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!