Gyártók Meglepetés: a Volkswagen Golf nyerte az emissziós tesztet

Meglepetés: a Volkswagen Golf nyerte az emissziós tesztet

Biró Csongor | 2015.11.26 12:45

Meglepetés: a Volkswagen Golf nyerte az emissziós tesztet

A német auto motor und sport magazin és a brit mérési specialista Emissions Analytics közös tesztjében nyolc dízelautó valós utcai nitrogén-oxid kibocsátását vizsgálták meg. Az eredmény meglepő volt.

Hirdetés

Az egészségre legkárosabb nitrogén-oxidok túlzott kibocsátásán bukott meg a Volkswagen vezérkara, amerikai teszteken sokszoros túllépést mértek a szakemberek. A német újságírók is elvégezték a maguk tesztjét, amelyen a Volkswagen meglepetésre a legjobban szerepelt.

A tesztgyőztes - fotók: www.auto-motor-und-sport.de

Az auto motor und sport a tesztautókat, így a Volkswagen Golf Variant TDI-t is azonos körülmények között, a gyár által előírt guminyomással és 22 fokos hőmérsékletre beállított klímával tesztelte, pont ahogy az emberek többsége az autót használja a mindennapokban.

A vizsgálatokat a brit szakértők segítségével egy héten át folytatták, mind a nyolc autót azonos útvonalon vezették a váltott sofőrök, miközben a nitrogén-oxidok kibocsátását modern műszerekkel folyamatosan mérték városi közlekedésben, országúton (80 kilométer/órával) és autópályán (130 kilométer/órával) egyaránt.

A sofőrök defenzíven vezettek, nem gyorsítottak erőteljesen, kímélő üzemmódban, a lehető legtakarékosabban hajtottak. Ennek ellenére majdnem minden autó túllépte a törvényi kibocsátási korlátokat jelezve, hogy a normarendszer nagyon nem a valós körülményekhez igazodik. Egy kivétel akadt és ez pont a sokat támadott Volkswagen, igaz nem a kifogásolt EA189-es, hanem annak az utódjával szerelt (EA288) kétliteres dízellel az orrában.

Az Euro 6-os szabályok a dízelmotoroknak laborkörülmények között 80 milligramm/kilométeres NOx-kibocsátást engednek meg. Ha ezt nem is tudta teljesíteni a kocsi, de az 1,9 szeres túllépés enyhének mondható a többi tesztelt autóhoz képest és a jelenlegi EU-s törvényi, utcán mért határértéken belül van. A 2.0 TDI motorral szerelt Golf a teszt során 148 milligramm nitrogén-oxidot bocsátott ki kilométerenként. Az EU a laboreredmények 2,1-szeresét jelöli meg 2018-tól elfogadható határértéknek, így a tesztelt Golf annak is megfelelt. Nem úgy a többi kocsi.

A legrosszabb eredményt a szintén Euro 6-os motorral rendelkező Fiat 500X érte el, amelynek 1,6 literes erőforrása 845 grammot bocsájtott ki a káros anyagból kilométerenként, hatszor többet, mint a Golf. A BMW, az Opel és a Volvo modelljei a Fiatnál kevésbé szennyezik a környezetet, de többszörösen túllépik a határértéket, a teszt egyetlen Euro 5-ös motorral szerelt autója, az Audi Q3 (EA189 motorral) ötszörösen haladta meg a tesztgyőztes Golf kibocsátását. A Mercedes és a Mazda tesztautói kevéssel haladták csak meg a közúti kibocsátási határértékeket. A pontos eredmények a német magazin legutóbbi számában olvashatók.

A mérést egy úgynevezett PEMS-eszközzel végezték (Portable Emissions Measurement System), amelyet a csomagtartóban és az autó hátuljában helyeztek el. Egy kilencedik autót is bemértek, a referencia jármű egy turbós benzines Ford Mondeo volt.

Kiemelt Partnereink