Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megérte fejleszteni: gyártásba kerül a Daimler elektromos busza
A Daimler buszok átléptek az elektromobilitás korszakába – mondta el Hartmut Schick, a vállalat busz részlegének feje Stuttgartban, és prezentálta, mit ért ez alatt. Schick szavaival élve, a Daimler buszai átléptek az elektromobilitás korszakába.
A Daimlernél úgy számolnak, hogy 2030-ra Európa városi buszainak nagyjából háromnegyede alternatív hajtású lesz. Ennek megfelelően a konszern buszgyártással foglalkozó divíziója néhány hónapon belül Citaro városi buszainak teljesen elektromos verzióját fogja tesztelni ügyfeleivel. Ebben együttműködő partnere a Rhein-Neckar közlekedési vállalat. Az igazi szenzáció mégsem ez, hanem hogy az elektromos Citaro akár már idén sorozatgyártásba kerülhet. A termelés a Mannheimi EvoBus üzemben kezdődhet meg, ugyanott, ahol a fejlesztés is zajlott.
– A Daimler buszok átléptek az elektromobilitás korszakába, mondta el Hartmut Schick, a vállalat buszos divíziójának feje Stuttgartban. – Prioritásainkat tisztáztuk. Elektromos buszainkat a lehető leghamarabb forgalomba helyezzük, azonban a folyamatot elsietni sem szeretnénk - annak kiforrottnak kell lennie.
Schick szavai alighanem arra utalnak, hogy az e-buszok piaci bevezetése összetettebb feladat, mint a belsőégésű motoros városi társaiknál volt.
– Nem lehetséges, hogy máról holnapra a belsőégésű motorokat elektromos meghajtásra cseréljük, mondta el Gustav Tuschen, fejlesztésért felelős vezető. Számos legyőzendő akadály van még, például a ma még viszonylag magas költségek vagy az e-buszok korlátozott hatótávolsága is. Erősödni kell az áramellátás és a szükséges szervizinfrastruktúra területén is.
A menetrendek, menetidők és megállók, az energiamenedzsment és az infrastruktúra kialakításánál éppen ezért azt tervezi a Daimler, hogy az utasokat tanácsokkal látják el.
– Egy közlekedési vállalat éveken át tartó bonyolult és nagy vállalkozásba vág, ha flottáját teljes mértékben villamosítani kívánja, mondta el Schick. Hogy erre a közösségi közlekedési szolgáltatók mennyire állnak készen, arra majd a szériagyártás megkezdése után, tehát nagyjából egy éven belül, a teljesen elektromos Citaro modell iránti a kereslet alakulásából lehet következtetni. Schick elmondása szerint e tapasztalatok alapján irányítják majd a termelés felfuttatását is.
A Daimler buszokra vonatkozó értékesítése az elmúlt évben erősen nőtt, kilenc százalékos növekedéssel 28.700 eladott járműre ugrott. Az idei évre is további növekedést várnak, a fő hajtóerő Törökország és India lehet. A buszdivízióban a németek arra számítanak, 2018-ban a forgalom és az adózás előtti eredmény is jelentősen növekedni fog.