Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még az elektromos hajtásra is a Skyactiv motorral válaszol a Mazda
A Mazda olyan benzinmotort fejleszt, mely elmondása szerint ugyanolyan környezetbarát lesz, mint az elektromos motorok – legalábbis amikor az energiatermelésről van szó.
A japán vállalat meghajtásokkal foglalkozó igazgatója Tokióban egy autóipari konferencián mutatta be Skyactiv-3-nak elnevezett jövőbeli motortechnológiáját.
Az elnevezés azt is mutatja, hogy a Mazda már további generációkon is dolgozik a Skyactiv motorok közül. Az első generáció, a Skyactiv-G 2011-ben debütált, az X-nek elkeresztelt második pedig 2019 márciusának utolsó napján fog piacra kerülni.
A Mazda videója bepillantást enged az új, Spark-vezérelte kompressziós gyújtástechnológiába, mely a dízelhez hasonló jobb üzemanyag-gazdálkodást kínál, de károsanyag-kibocsátási problémák nélkül |
Ezután a gyártó a meghajtások hőhatékonyságára fog még nagyobb fókuszt helyezni. Ha 27-ről 56 százalékra tudja növelni hőhatékonyságát harmadik generációs Skyactiv motorjával, az elektromos autókéhoz hasonló emissziós értékeket érhet el, mondta el Mitsuo Hitomi, a vállalat meghajtásokkal foglalkozó igazgatója. A számok a Mazda jövendőbeli motorjának értékeit hasonlítják az elektromos autók energiafelhasználásával. A gyártó mérései tartalmazzák a széndioxidot, mely az elektromos autók meghajtására létrehozott elektromosság folyamatából származik. Ezzel szemben a belsőégésű motorral szerelt járműveknél bekalkulálják az olaj elégetéséből származó károsanyag-kibocsájtást és a benzin finomítását is.
A Mazda számításai azt erősítik, hogy ha egyszer minden aktivitás mérve lesz, néhány elektromos autó károsabb lesz, mint néhány üzemanyagtakarékos, benzines autó.
A vállalat úgy tartja, negyedével csökkentheti a széndioxid-kibocsátást, mely a Mazda benzines motorjainak valós körülmények közötti forrástól kerékig energiafelhasználását összehasonlíthatóvá teszi az elektromos hajtáséval, ami elektromosságát a cseppfolyósított földgáz elégetéséből szerzi.
Hitomi nem jelölt meg konkrét időpontot a Skyactiv-3 technológia bevezetésére, de elmondta: a belsőégésű motorok új erőre kaphatnak ennek köszönhetően.