Gyártók Már kátyúkra is figyelmeztetik egymást a Mercedes-ek

Már kátyúkra is figyelmeztetik egymást a Mercedes-ek

autopro.hu/V.M. | 2021.08.15 16:23

Már kátyúkra is figyelmeztetik egymást a Mercedes-ek

Fotó: Daimler Global Media Site

A nagy kátyúk több okból is veszélyforrást jelentenek: sérülést okozhatnak az autók kerekeinek és felfüggesztésének, rosszabb esetben pedig a beléjük hajtás vagy a kikerülésükért végzett hirtelen manőverek balesethez vezethetnek. Éppen ezért a Mercedes-Benz továbbfejlesztette jármű-környezet kommunikációs rendszerét, hogy autói a veszélyes úthibákra is figyelmeztethessék egymást.

Hirdetés

A Mercedes kínálatában jelenleg az új C-osztály és S-osztály, valamint az EQS modellek képesek a kátyúk, illetve fekvőrendőrök érzékelésére a felfüggesztésvezérlésük által. Ha a „Car-to-X Communication” (jármű-környezet kommunikáció – V2X) szolgáltatás aktiválva van, az észlelés adatait az autó megosztja a Mercedes-Benz felhőjével a mobilhálózaton keresztül. A felhő aztán megosztja az adatokat a közelben lévő más Mercedes-ekkel, amikben a navigációs térképen ikon jelöli az észlelés helyét, amihez közeledve, tíz másodperccel az elérése előtt hangjelzés hallható, míg az ikon a műszerfalon feltűnő kiemelést kap.

A Mercedes-Benz 2016 óta gyártott személyautóinak egy nagy része, több mint 3 millió jármű képes a megosztott figyelmeztetések fogadására.

A kátyúk észlelésére képes Mercedes-Benz modellek elektronikája akkor tekinti egy úthibát olyannak, amiről más járműveknek jelzést kell adni, ha a lengéscsillapítón a hirtelen kompresszió és a kirugózás egy bizonyos szintet meghaladó intenzitással megy végbe egymás után az első és hátsó tengelyeken. Hasonló algoritmus szerint történik a fekvőrendőrök felismerése is.

Az erős szélre is figyelmeztet

A Mercedes jármű-környezet kommunikációs rendszere többek között képes tudatni a hálózat autóival, ha valamelyikük balesetet szenvedett, lerobbant, csúszós útfelülettel találkozott, heves esőzésben halad vagy erős oldalirányú szél éri.

Heves esőzéskor például az ablaktörlők legmagasabb sebességfokozatba kapcsolása nyomán ad jelzést az érintett autó, míg erős oldalirányú szél esetén az az ellen szolgáló, automatikus, célzott fékezésre és kormányzásra képes asszisztens aktiválódása vált ki figyelmeztetést.

Az alapfelszereltség része

A Mercedes-Benz először 2016-ban kezdte alapfelszereltségként kínálni a V2X és a navigációs rendszert, akkor még csak az E-osztályban, mára pedig mindkettő a márka modelljeinek sztenderd tartozékaivá vált.

A felhőben anonimizált adatokkal dolgozó V2X rendszer a Mercedes me applikációban aktiválható. Aktiválását követően három évig ingyenes használható, azután azonban fizetőssé válik.

Kiemelt Partnereink