Gyártók Magyar autói húzzák az Audit

Magyar autói húzzák az Audit

Biró Csongor | 2015.06.16 08:20

Magyar autói húzzák az Audit

Javuló európai és amerikai eladások ellensúlyozták a gyenge kínai májust - így lehet összefoglalni az Audi márka elmúlt havi eladásait. A magyar Audi TT kiválóan szerepel.

Hirdetés

Az Audi világszinten 1,2 százalékkal növelte értékesítését, a javuló európai és amerikai, illetve a romló kínai piacon összesen 153 ezer 850 autót adtak el, köztük számos hazánkban készült modellt.

2013 februárja óta először veszített a lendületből az Audi Kínában, 1,6 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban májusban. Az ok: általánosságban visszaesett a luxus termékek iránti kereslet, valamint kevesebb munkanap volt idén májusban Kínában. A helyzeten javíthat, hogy hamarosan bevezetik a megújult A6-ost, ami igen népszerű ott. Kínában a riválisnak sem megy jól, a BMW 5,5 százalékot bukott májusban (34 ezer 870 autó). Velük ellentétben a Mercedes szárnyal, a helyi gyártás bővítésének köszönhetően 20 százalékkal nőttek az eladások (27 ezer 562 autó).

Az Egyesült Államokban 11 százalékkal nőttek az Audi eladásai májusban (18 ezer 428 autó), míg Európában 1,4 százalékkal (64 ezer 900 autó). Az orosz piacon 37 százalékos volt a visszaesés (1900 autó). Kanadában 26,2 százalékot nőtt a márka (2880 autó).

Siker a magyar Audi

A magyar Audi TT vonzza a vásárlókat, májusban duplázott a sportkocsi, 96,6 százalékkal nőtt iránta a vásárlási igény globálisan. Németországban 157,8 százalékkal többet vettek, mint tavaly ilyenkor.

Éves szinten rekord mennyiségű Audit adtak el, az első öthavi jelentés alapján 744 ezer 900 Audi talált gazdára (4,3 százalékos plusz). További lendületet adhat a márkának az Audi Q7 júniusi európai bevezetése (az USA-ban csak jövő év elején érkezik).

Kiemelt Partnereink