Gyártók M4 Cabrio: új fejezetet nyit a BMW

M4 Cabrio: új fejezetet nyit a BMW

autopro.hu | 2014.04.06 08:18

M4 Cabrio: új fejezetet nyit a BMW

Hamarosan itt a nyár, a jó idő már hetek óta ránk köszöntött. Igazán itt volt az ideje egy prémium márkás nyitott sportkocsinak. Meg is érkezett.

Hirdetés

Az új BMW M4 Cabrio érkezésével a BMW M GmbH újabb taggal bővíti nagy teljesítményű sportautóinak kínálatát. A modell megjelenésével immár ötödik nemzedékében mutatkozik meg a BMW versenypályán és utcán egyaránt otthonosan mozgó nagy teljesítményű sportkocsijának nyitott változata.

Az új modell jellegzetesen M-családtag

A BMW M4 Cabrio 4-es sorozatbeli nyitott tetős testvérei vonalait örökölte. A modellt jellegzetes stílusjegyei már első pillantásra a BMW M3/M4 család tagjaként azonosítják: motorházfedelének „powerdome” domborulata, kettős tartóra szerelt, külső visszapillantó tükrei, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal és vegyes (hátul szélesebb) abroncsozással szerelt kerekeket rejtő, hangsúlyosan domborodó első és hátsó sárvédői.

A jármű hajtásáról gondoskodó, teljes egészében új fejlesztésű, soros hathengeres motor az M3 Limousine és az M4 Coupé motorteréből lehet ismerős. Háromliteres összlökettérfogatából 431 lóerő teljesítményt és igen széles fordulatszám-tartományon 550 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. A BMW M4 Cabrio így nem csupán kifejezetten sportos menetteljesítményekkel – 100 kilométer/óra tempóra gyorsulás akár 4,4 másodperc alatt –, hanem a kényelmes, ám lendületes nyitott autózáshoz is bőségesen elegendő erőtartalékokkal szolgál.

BMW M4 Cabrio
Itt egy teljes galéria: nyitva, csukva, közelről, távolról...

Akárcsak a BMW M3 Limousine és a BMW M4 Coupé, a BMW M4 Cabrio szintén a következetes könnyűszerkezetes építés jegyében született. Motorházfedele és első sárvédői például éppúgy alumíniumból készülnek, mint nagy teljesítményéhez illeszkedő futóművének számos komponense. A különösen könnyű, extrém szilárdsága révén mégis nagy mértékben terhelhető szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) szintén több helyen alkalmazták a M4 Cabrio tervezői. A szénszál-erősítésű műanyagból készült, egyrészes kialakítású féltengely nem csupán jelentős statikus tömeg-megtakarítást eredményez, hanem a forgó tömegek nagyságát is csökkenti. A motortér szintén CFRP első toronymerevítője mindössze 1,5 kilogrammos tömeg mellett kínál olyan merevséget, ami egy hasonló kivitelű, ám alumínium alkatrésszel aligha lenne elérhető.

A BMW M4 Cabrio háromrészes, lehajtható fémteteje belül teljes mennyezetkárpitozással készül, s hatékony hangszigetelés mellett biztosít teljeskörű téli használhatóságot. A tetőszerkezet gombnyomásra 20 másodperc alatt nyílik, s 18 kilométer/órás tempóig akár menet közben is működtethető.

Kiemelt Partnereink