Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lítiumion akkukkal spórolna a Renault
A francia autógyártó a fejlesztési költségeit és autói árát a lítiumion akkumulátorok további használatával tartaná lent, míg más márkák egyre többet fektetnek az alternatív szilárdtest telepekbe.
Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója nemrég a tisztán elektromos Renault Mégane E-Tech Electric első nyilvános tesztvezetésén az Autocar brit szaklap kérdésére válaszolva elmondta, hogy a nagy költséggel kifejlesztett „lítiumion akkumulátorok maradni fognak.”
De Meo továbbá kifejtette: „Természetesen az fantasztikus, ha szilárdtest akkumulátorokat egy Formula 1-es autóban vagy egy rakétában használni tudunk, de üzleti szempontok szerint nézve a lítiumionos technológia még sokáig velünk lesz.”
Új mércét állítana fel a Renault
A Renault, de Meo vezetése alatt azt a célt tűzte ki, hogy új mércét állítson fel az elérhető árú elektromos autók piacán. Ezt szolgálja az akkumulátoros elektromos Dacia Spring Electric, valamint a Renault 4 és 5 típusok modern, tisztán elektromos reinkarnációi is, amik 2024-től lesznek kaphatóak.
Az éppen átfogó átstrukturáláson áteső Renault 2025-re akarja egy szintre hozni a belső égésű motoros és tisztán elektromos autók árait. Ehhez azonban nem lesz elég a lítiumion akkuk fokozatosan csökkenő árára hagyatkozni.
Mint ahogy arra pedig Gilles Le Borgne, a Renault fejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke rámutatott, ennek elérése „holisztikus megközelítést kíván” – utalva a platformok és alkatrészek modellek közti megosztására.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!