Gyártók Leverhetetlen a Formula E éléről a DS

Leverhetetlen a Formula E éléről a DS

autopro.hu | 2020.08.23 16:20

Leverhetetlen a Formula E éléről a DS

Fotó: DS

A DS az előző idény egyéni és csapatbajnoki győzelmei után a 2019-2020-as szezonban is megvédte címeit, köszönhetően a DS Techeetah-nak, António Felix da Costának és Jean-Éric Vergne-nek. A bajnok António Félix da Costa és a harmadikként végzett Jean-Éric Vergne új rekordokat állítottak fel DS E-Tense FE20-asaikkal.

Hirdetés

Ezek a FIA bajnokságokban valaha látott legszélesebb gyártói mezőny felett aratott győzelmek megerősítik a gyártó vezető pozícióját az energetikai átállásban, hiszen jelenleg a DS-é a legalacsonyabb szén-dioxid kibocsátási ráta Európában a többféle hajtási módot kínáló konstruktőrök között.

A DS Automobiles volt az első prémium gyártó, amely belépett a Formula E bajnokságba. A márka rekordot rekordra halmoz, amióta a bajnokság megnyílt a konstruktőrök előtt. Miután 2018-2019-ben mindkét bajnoki címet megszerezte a DS Techeetah-val és Jean-Éric Vergne-nyel, a DS ebben a szezonban is duplázott a DS Techeetah-val és ezúttal António Félix da Costával. Most először történt meg az, hogy a két bajnoki címet már a szezon utolsó versenye előtt megnyerték.

A DS Automobiles jelenleg magáénak tudhatja az egymás után elnyert bajnoki címek rekordját (2 csapatgyőzelem és 2 egyéni győzelem) és a legtöbb pole-pozíció rekordját is (13). A DS Automobiles egyben az első konstruktőr, amely 2016 óta minden évben ePrix versenyt nyert.

Sikeres szezont zártak

A 2019-2020-as szezon során elért négy győzelemmel, kilenc pódium eredménnyel, öt pole-pozícióval és három leggyorsabb körrel a tizenegy ePrix során, a DS E-Tense FE20-ak maguk mögé utasították a Nissan IM02-t, a Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01-et, az Audi e-tron FE06-ot, a BMW i.FE20-at, a Jaguar I-Type IV-et, a Porsche 99X Electric-et, a Mahindra M6 Electro-t, a PENSKE EV-4-et és a NIO FE-005-öt. Soha egyetlen csapat (+ 77 pont) és egyetlen pilóta sem (+ 71 pont) végzett egy szezonban ilyen nagy előnnyel a konkurencia előtt.

António Félix da Costa szintén több rekordot felállított Berlinben 3 egymás utáni pole-pozíciójával, egy szezonon belüli három egymást követő győzelmével és az első „hat-trick”-kel (pole pozíció, győzelem és leggyorsabb kör).

Fotó: DS

2015 óta a DS Automobiles folyamatosan felhasználja a Formula E-ben megszerzett tapasztalatát elektromos modelljei fejlesztésénél. A márka a villanymotoroknál, az akkumulátorok, a teljesítményszabályozás és a szoftvermenedzsment területén alkalmazott technológiáknál és döntéseknél a versenysportban megszerzett tapasztalataira támaszkodik. A DS 3 Crossback E-Tense (egy tisztán elektromos modell, amelyet kiemelkedő kifinomultság jellemez), valamint a DS 7 Crossback E-Tense 4x4 (plug-in hibrid alig több mint 30 gramm/kilométeres vegyes szén-dioxid -kibocsátással) modelleknek köszönhetően a DS Automobiles a többféle hajtási módot kínáló gyártók élvonalába került.

A teljes elektrifikáció útján

A DS Automobiles halad tovább az elektrifikáció útján, amelyen a következő állomás a jövőre érkező DS 9 E-Tense lesz. A plug-in hibrid limuzin akár 360 LE teljesítménnyel is elérhető lesz. 2025-re a márka összes új modellje elektromos vagy hibrid hajtású lesz.

A DS Techeetah António Félix da Costával és Jean-Éric Vergne-nyel mindent meg fog tenni azért, hogy a következő szezonban is megvédje bajnoki címeit.

Kiemelt Partnereink