Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leszorítaná trónjáról a Fordot a Stellantis
A Stellantis célja megelőzni a piacvezető Fordot a könnyű haszongépjárművek gyártásában - jelentette be Jean-Philippe Imparato, a Stellantis haszongépjármű részlegének igazgatója az új modellpaletta bemutatóján, az észak-olaszországi Balocco tesztpályán.
Imparato, aki a konszernen belül egyúttal az Alfa Romeo márkaigazgatója is, elmondta, hogy a Stellantis csoport 2027-ig 25 százalékkal tervezi növelni a könnyű haszongépjárművek (LCV) értékesítését és el kívánja hódítani a kishaszonjárművek értékesítésében a piacvezető rangját az amerikai Fordtól.
„A könnyű haszongépjárművek terén globálisan az első helyen akarunk állni. Az LCV piacon a Bajnokok Ligáját a Ford, mi és a Toyota hármasa alkotja. Ahhoz, hogy mi lehessünk az elsők, le kell győznünk a Fordot" - mondta Jean-Philippe Imparato, hozzátéve, hogy tavaly a Ford 300 ezerrel több LCV-t adott el, mint a Stellantis.
A világ harmadik legnagyobb autógyártója tavaly világszerte 1,6 millió kishaszonjárművet értékesített a Fiat, Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall és Ram márkák alatt, és ezzel mintegy 60 milliárd eurós bevételre tett szert, ami a teljes éves értékesítési árbevételének egyharmada.
A Stellantis az idén eddig 1,1 millió könnyű haszongépjárművet adott el és 1,8 milliós éves értékesítési volumenre számít.
Az LCV-értékesítésekben elsősorban az észak-amerikai piacon számít növekedésre a Stellantis, közöttük a most bemutatott Ram ProMaster EV modelltől. A dél-amerikai, afrikai és ázsiai piacokon pedig, ahol szintén be kívánja vezeti a Ram márkát, elsősorban a pickup modellektől vár eladási sikereket.
Felfrissítették a modellkínálatot
A Stellantis, amely egyébként piacvezető az európai és a dél-amerikai LCV-eladásokban, október 18-án mutatta be 12 kompakt, középméretű és nagy furgonból álló felújított modellcsaládját a közös technológiai platform Fiat, Peugeot, Citroën és Opel/Vauxhall márkák szerinti kiviteleiben.
A Fiat Chrysler és a francia PSA egyesülésével 2021-ben létrejött Stellantis 2030-ig szóló tervének részeként a 2021-eshez képest meg kívánja duplázni a kishaszonjárművekből származó bevételeit úgy, hogy az értékesítési volumen 40 százalékát nulla károsanyag-kibocsátású járművek adják majd.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!