Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Légszűrőkkel harcol a Daimler a koronavírus ellen
Jelentősen növeli a tömegközlekedési járműveken a fertőzésveszélyt a klímaberendezés vagy éppen a fűtés működtetése azzal, hogy megkavarja a járművön a levegőt. Ez ellen nyújthat védelmet a Daimler Buses fejlesztése, egy új légszűrő.
A berlini műszaki egyetem kutatói megerősítették, hogy a Daimler Buses által használt légszűrőknek köszönhetően az olyan buszokon, ahol az új, gyakran cserélt légszűrőket használják, egyáltalán nem nagy a fertőzés veszélye. A légszűrők az aeroszolok 99 százalékát kiszűrik a levegőből ezeken a járműveken, így még akkor sincsenek nagy veszélyben a busz utasai, ha koronavírus-fertőzött van közöttük.
A Daimler Buses légszűrőrendszere teljesen automata, és a vállalat közleménye szerint jelentősen növeli a légszűrés hatékonyságát a Mercedes és a Setra autóbuszokon. Ez a hatékonyság annak köszönhető, hogy a szűrők szinte minden aeroszolt kiszűrnek a levegőből, ezzel a vírus terjedését is meggátolják.
Az új szűrők egyaránt használhatóak a buszok tetején elhelyezett klímákban, vagy a busz elején elhelyezkedő légbefúvókban is.
Az év végére akár minden városi buszt felszerelhetnek a légszűrővel
A közlemény szerint az év végére lehetségessé válik, hogy akár az összes Mercedes és Setra városi, alacsonypadlós buszt felszereljék az új szűrőkkel. Azokon a buszokon, amiket felszerelnek ezzel a technológiával, jól látható matrica hirdeti majd a biztonságos utasteret.
Ha 8 és 26 Celsius-fok között marad a kinti hőmérséklet, akkor a lehető legjobb hatásfokon üzemel a légcserélőrendszer, és folyamatosan, egy-két percenként szűri az autóbuszok levegőjét. Fűtés vagy légkondicionálás esetén négypercenként cserélődik le a levegő.
A sofőröket is védi a Daimler
Ahogyan arról korábban az autopro.hu beszámolt, a Daimler legújabb buszaiba már olyan fülkeajtót szerelt, ami biztonsági üveggel és polikarbonát bevonattal van ellátva, ezek megfelelő védelmet nyújtanak a sofőrök számára még a járvány ellen is, hiszen a fülkék teljesen zárhatóak.
A gyártó közleménye szerint a 2011 után gyártott Mercedes Citaro városi autóbuszokba utólag is beszerelhető a fülkeajtó.