Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lefejezi szoftveres üzletágát a VW
Alapvető változások várhatók a Cariadnál: a Volkswagen Csoport első embere, Oliver Blume a tervei szerint el akarja távolítani az egész vezetőséget, mert nem elégedett a leányvállalat eredményességével.
A Volkswagen vezérigazgatója, Oliver Blume sajtóinformációk szerit a küszködő szoftverfejlesztő leányvállalat, a Cariad teljes menedzsmentjét le szeretné váltani. A Business Insider üzleti portál arról számol be, hogy a felsővezetőket Blume már tájékoztatta a lépésről. A felügyelőbizottságnak a VW május 10-ei berlini közgyűlése után kell a kérdésben döntenie.
A Volkswagen Csoport egy szóvivője annyit árult el, hogy „jelenleg nagyon alaposan elemezzük a Cariad és a projektjeinek helyzetét”, de a személyi változásokat illetően döntések még nem születtek.
Az egyelőre nem kérdés, hogy a Cariad leányvállalat megmarad, a Volkswagen Csoport számára ugyanis kulcsfontosságú a járműszoftverek saját fejlesztése.
Nagy fába vágták a fejszét
A Volkswagen Csoportban az elektromobilitás kiterjesztése mellett a szoftver üzletág fejlesztése a jövő központi témája. Az újonnan alapított Cariad fókuszában saját autós szoftverek fejlesztése áll, ám a probléma sokkal összetettebbnek bizonyult az előzetesen vártnál.
A 2022-ben lemondott vezérigazgató, Herbert Diess 2026-tól az elektromos járművek teljesen digitalizált platformjának kifejlesztését tűzte ki célul. A késések miatt azonban nőtt az elégedetlenség – különösen a Porsche és az Audi leányvállalatai körében, akik szerint a luxuskategóriás vásárlóknak nem szabadna ilyen sokat várniuk az új funkciókra. A Cariadnál tapasztalt koordinációs és fejlesztési problémák késleltették a modellbemutatókat, Oliver Blume, kinevezése után pedig ezen a helyzeten próbál változtatni.
Veszteséges terület
A Business Insider cikke szerint a két prémium márka, a Porsche és az Audi nyomást gyakorolt Bluméra a Cariad átalakítása kapcsán. A két vállalatnál attól tartanak, hogy a fontos modellek megjelenése további késedelmet szenvedhet a leányvállalatnál zajló lassú munka miatt.
2023 első negyedévében a Cariad kismértékben növelte veszteségét az előző év azonos időszakához képest, 416 millióról 429 millió euróra. Az anyavállalat a magas beruházási költségekkel indokolta a veszteség növekedését.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!