Gyártók Közvetlenül a chipgyártóktól szerezne be a Volkswagen

Közvetlenül a chipgyártóktól szerezne be a Volkswagen

autopro.hu/V.M. | 2021.02.05 08:20

Közvetlenül a chipgyártóktól szerezne be a Volkswagen

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen annak a lehetőségét latolgatja, hogy közvetlenül a chipgyártóktól szerezze be az autóihoz szükséges félvezető komponenseket, reagálva a globálisan egyre súlyosabb gondot jelentő chiphiányra.

Hirdetés

A VW jelenleg a Boschon és a Continentalon keresztül szerzi be a chipeket, és eddig egy chipgyártóval sem kötött beszállítói szerződést. A félvezetők előreláthatóan az év közepéig vagy akár tovább is elhúzódó hiánya azonban változást kényszeríthet ki. Az autógyártó egyik, nevét nem vállaló vezetője a Reuters-nek elárulta, hogy közvetlen beszállítói kapcsolat létesítését mérlegelik.

Megosztotta továbbá, hogy a német vállalat jelenleg főbb beszállítóival, chipgyártókkal, valamint félvezető lapkák előállítóival is egyeztetést folytat. Hozzátette, fontosnak tartják, hogy ne csak egy beszerzési csatornára hagyatkozzanak, ami előrevetítheti a VW szakítását azzal a modellel, ami szerint a chipeket kizárólag Tier 1-es beszállítóktól szerzik be.

A vezető szerint a jövőben a mostani hiány elkerülésének egyik módja nagyobb raktárkészlet tartása lehet, amit az tehet kivitelezhetővé, hogy a chipek nem foglalnak akkora helyet, mint más autóalkatrészek.

A világszerte jelentkező, egyebek mellett az autógyártás gyors felfutásának és a laptopok iránti kereslet megugrásának betudható chiphiány többek között a Fordot, a Toyotát, illetve a Daimlert is érinti. A gyártók csökkentik termelésüket, sőt egyes üzemeiket le is kénytelenek állítani átmeneti jelleggel. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, januárban a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban is üzemszünetet rendeltek el, az Audi győri egységében pedig csökkentették a termelést.

Nem számít gyors helyreállásra a VW

A VW arra számít, hogy a kínálat szűkössége az egész első negyedévben fennmarad, a másodikban pedig fokozatosan javulni fog a piaci helyzet. A most kieső termelést az év második felében tervezi behozni.

A McKinsey adatai szerint 2019-ben 429 milliárd dollárban értékesítettek félvezetőket, amiknek tizedét szívta fel az autóipar.

Kiemelt Partnereink