Gyártók Kitűnne a tömegből az Opel

Kitűnne a tömegből az Opel

autopro.hu/V.M. | 2022.07.13 07:19

Kitűnne a tömegből az Opel

Fotó: Stellantis

A General Motors-tól a PSA-hoz, majd a Stellantis-hoz kerüléssel az Opel nagyobb szabadságot kapott, amit most arra használ, hogy dizájnjával jobban kitűnjön a tömegből, illetve, hogy feljebb pozicionálja magát a gyökereinek megtartása mellett.

Hirdetés

Az új dizájnnyelv először az Opel Mokkán és Astrán jelent meg, a következő években pedig a többi modellre, a Crosslandre, a Grandlandre, az Insigniára, illetve a modern kori Mantára is át fogják vinni a tervezők.

Mark Adams, az Opel dizájnvezetője szerint az új dizájn lényege a feltűnőség és a letisztultság kombinációja. „Úgy láttuk, hogy az Opel és Vauxhall márkák porosak és túlzottan hétköznapiak voltak” – utalt vissza Adams a dizájn áttervezésének kezdetére az Autocarnak nyilatkozva. „A progresszivitás és az újszerűség nem olyan dolgok, amiket az emberek az Opellel párosítottak volna, de ez az, amit képviselni akarunk.”

Adams elismerte, hogy az Opelről alkotott kép megváltoztatásának elején járnak, azonban kiemelte, hogy az első jelek biztatóak.

Az új dizájn egyik fontos eleme az orr-rész új, Vizor nevet viselő dizájnja, ami már látható a Mokka és az Astra mostani modellgenerációin. Adams úgy véli: „Az Opelnek hiányzott egy egyedi arculat”. Ezen változtatott a Vizor, ami „nem csak egy hűtőrács, hanem minden, beleértve a fényszórókat és a technológiát, amit láttatni akarunk”.

Jól jött a tulajdonosváltás

Adams arról is beszélt, hogy az Opel dizájntervezésére milyen hatással van, hogy a márka a Stellantis alá tartozik 2021 eleje óta. Mint elmondta, az Opel, hasonlóan más márkákhoz, az új közös architektúrák tervezésébe már korán bekapcsolódik, hogy a dizájnstratégia megvalósításához szükséges feltételek adottak legyenek.

„A dolgok most jók, jó úton haladunk, és még jobbak lehetünk a jövőben” – jellemezte a Stellantis alatt töltött időt Adams, aki szerint a minőségben sokat léptek előre. Kifejtette, hogy a Stellantis alatt az Opel ambiciózusabb lehet, míg a GM idején sok más márkához kellett igazodni. Ugyanakkor Adams nem értékelné negatívan a GM részeként eltöltött időt, mivel akkor csupán „más forgatókönyv” szerint működtek.

Adams megerősítette, hogy az Opel tömegmárka fog maradni, azonban bizonyos keretek között mégis feljebb akarják azt pozicionálni. „Tömegmárka vagyunk, de ambiciózusak szeretnénk lenni. Megőrizzük a DNS-ünket, de addig fejlődünk ameddig csak lehet.”

Nem replikálják a régit

Adams végül az Opel Manta feltámasztásáról is beszélt. Az Opel már bejelentette, hogy az 1970-től gyártott Manta kupét – legalábbis a névválasztás tekintetében – 2026-ban újjáélesztik egy elektromos, kupésított SUV formájában. Adams azonban közölte, hogy az eredeti dizájn modern kori formában nem fog visszatérni. „Vannak dolgok, amiket átvehetünk a múltból… de nem akarunk utánzatokat csinálni” – fogalmazott Adams.

Az Opel mérnökei a Manta ötvenedik születésnapjának alkalmából tavaly elkészítették a Manta elektromosra átalakított változatát, a GSe ElektroMOD-ot, amit azonban már akkor sem terveztek gyártásba helyezni.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink