Gyártók Kínai luxusmárkát indít a Renault és a Dongfeng

Kínai luxusmárkát indít a Renault és a Dongfeng

autopro.hu/D.Á. | 2022.11.12 08:17

Kínai luxusmárkát indít a Renault és a Dongfeng

Fotó: Groupe Renault Newsroom

A tisztán elektromos autókat gyártani tervező BeyonCa startupot a Renault China vezérigazgatója, Soh Weiming és a Dongfeng Motor alapította. A cég főhadiszállása Pekingben, dizájnközpontja Münchenben, a mesterséges intelligenciát fejlesztő részlege pedig Szingapúrban található.

Hirdetés

A Renault előtt sokáig a Volkswagen kínai tevékenységéért felelő Soh-n kívül a korábban szintén a Volkswagennél dolgozó kereskedelmi és marketing vezető Christian Klingler, a 2020-ig az Audi fejlesztési vezetői pozícióját betöltő Hans-Joachim Rothenpieler és a Bentley korábbi dizájnere, Dirk van Braeckel is ott van az alapítók között. A cégben a Dongfengen kívül a Renaultnak is van részesedése.

Soh marad a Renault vezetője, miközben tavaly decemberben megalapította a Binli Intelligent Technology céget, amelybe bevonta a Dongfenget, mint befektetőt és gyártót. Az új név, a BeyonCa a „Beyond the Car” rövidítése, azaz az autón túlmutató dolgot akarnak alkotni. A vállalat a luxuskategóriát tűzte ki célul, Soh szerint pedig egyenesen meg akarják határozni a szuperprémium, okos elektromos autók mezőnyét. A BeyonCa kezdetben Kínában fog termelni, de öt éven belül tengerentúli gyártási helyszíneket is terveznek felhúzni. Céljuk, hogy évi 100 ezer autót adjanak el. Az évtized második felében 3-5 modellt akarnak piacra dobni.

Fotó: BeyonCa

Már célegyenesben a koncepció

A BeyonCa nemrég rántotta le a leplet az első koncepciójáról, a GT Opus 1-ről. Ez egy luxus szedán, aminek a gyártását 2024-ben tervezik elindítani. Az Opus 1 villanymotorjai ismeretlenek, de az akkumulátor 130 kilowattórás lesz. A szériagyártású modellben egy 800 voltos elektromos rendszer fog dolgozni. Az Autocar magazin szerint a GT Opus 1 támogat CTP és CTC, azaz csomagba rendezett és közvetlenül a vázba épített akkumulátorcellákat is. A töltési teljesítmény 350 kilowatt lehet maximálisan. Az autó hossza 5200 milliméter, a tengelytávja 3000 milliméter. Az alapverzión túl lesz egy erősebb R kivitel is, valamint SUV modellekben is gondolkodik a gyártó. Soh az Opus 1 árát 140 ezer euró köré lőtte be.

A koncepcióautó már közel van a gyártáskész állapotig, a végleges autót a 2023-as Shanghai Motor Show-n mutatják be 2023-ban. A BeyonCa olyan okos funkciókat is meg akar honosítani az autókban, mint például a sofőr vérnyomását mérő szenzorok. Riasztás esetén az autó képes lenne értesíteni a cég belső egészségügyi felhőszolgáltatását, és biztonságosan megállna az út szélén. A BeyonCa ezen funkciók fejlesztése kapcsán kinevezett egy egészségügyi igazgatót is – írta meg az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink