Gyártók Kezdődik: 400 munkahelyet szüntet meg a PSA új leányánál

Kezdődik: 400 munkahelyet szüntet meg a PSA új leányánál

autopro.hu/B.B. | 2017.10.16 06:26

Kezdődik: 400 munkahelyet szüntet meg a PSA új leányánál

Az Opel-testvérmárka Vauxhall egyik brit üzeme a tulajdonosváltás egyik első vesztese, hiszen minden negyedik munkahely bánja a versenyképesség javítása miatt indított leépítést. De hogyan jutottunk idáig? Vegye át velünk az előzményeket!

Hirdetés

Igen jól követhető a széljárás megváltozása a PSA Opel felvásárlásával kapcsolatos kommunikációjában. Februárban robbant a hír, hogy a PSA megvásárolja a német márkát a GM-től, az emiatt felerősödő rivaldafény közepette – ahogy az ilyenkor lenni szokott –minden féltől szinte csak pozitív, a kérdőjeleket eloszlatni kívánó nyilatkozatok érkeztek.

A PSA akkor kijelentette, tiszteletben tartja az Opel meglévő szerződéseit és a tervezett fejlesztéseket, beruházásokat is végrehajtja – bizonyos ideig. Ha a vállalati kommunikáció más irányba mutatott is, komoly átalakításokra igenis lehetett számítani. A retorikai fordulat aztán szeptemberben vált tisztán láthatóvá, mikor Carlos Tavares PSA-vezér nem elég hatékonyan működő Opel-üzemekről és költségcsökkentési kényszerről számolt be.

Október elején aztán arról is beszámoltunk, miért olyan sürgős az Opel és a PSA kapcsolatának szorosra fonása: az új francia tulajdonos közel sem vásárolta meg A-tól Z-ig a német márkát, egy sor, még a GM-mel közösen fejlesztett technológia és alkatrész felhasználásáért a PSA komoly összegeket köteles licenszdíjként fizetni az amerikaiaknak (akik utólag így szeretnék valamelyest javítani az Opel generálta veszteségeket).

Összegezve: a PSA komoly terhet vállalt, hiszen modelljeinek piaci versenyképessége ellenére egy – egyelőre – veszteséges márkát vásárolt, jópár utólagos kötelezettséggel együtt. A nyomás nagy, a két vállalat szerkezetében lévő párhuzamosságokat (pl. motorfejlesztés) mielőbb meg kellene szüntetni, ezzel párhuzamosan pedig javítani az Opel-üzemek működési hatékonyságát.

Ennek egyik eszköze a leépítés - ezzel pedig el is érkeztünk a Vauxhallt érintő mostani bejelentéshez.

Az észak-angliai Ellesmere Portban lévő üzemben az európai piacra szánt Opel/Vauxhall Astra modellek készülnek. Az autonews.com szerint a telephelyen 400 munkahely megszüntetéséről döntött az új tulajdonos, így a jövőben a mostani kettő helyett csak egy műszakban folyik majd a termelés. Direkt elbocsátások nem lesznek, a létszámcsökkentést dolgozói kezdeményezésű felmondások és nyugdíjazások segítségével oldanák meg.

Az ellesmerei üzem jövője ennek ellenére erősen kétséges, hiszen az Astra jelenlegi verziójának 2021-es kifutásával könnyen lehet, hogy az üzem nem kap új modellt. A legfőbb ok a brexit: az Ellesmereben készülő Astra alkatrészeinek háromnegyede a kontinentális Európából érkezik, majd az összeszerelt kocsik nagy része ismét visszautazik az EU többi tagállamába. A brit autópiac gyengülése miatt mindez nagy eséllyel a jövőben is így lesz. A Vauxhall szinte már csak a brit vállalati flottabeszerzésekben reménykedhet, ezek adják a márka eladásainak 75 százalékát.

Kiemelt Partnereink