Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kevesebb autóra van vevő – leépít a Toyota
A Toyota Motor kínai vegyesvállalata nemrég közölte, hogy idő előtt felbontotta mintegy ezer munkás szerződését, ami jól mutatja, hogy mekkora nyomás nehezedik az autógyártókra a világ legnagyobb autópiacán zajló árháború miatt.
A Toyota és a kínai állami tulajdonú Guangzhou Automobile Csoport (GAC) közös vállalkozása dolgozókat bocsátott el, és kompenzációt ajánlott fel nekik – mondta el a Reuters-nek korábban három munkavállaló, akik személyazonosságuk titokban tartását kérték.
Az érintett munkavállalókat munkaközvetítő cégek vették fel, és a déli Kanton (Guangzhou) városában lévő gyárba küldték őket dolgozni.
A Toyota kínai vegyesvállalata, a Guangzhou Toyota Motor Co. a Reuters-nek adott nyilatkozatában közölte, hogy a közelmúlt termelési szintjeire tekintettel mintegy ezer munkavállaló szerződését bontotta fel idő előtt a munkaerő-szolgáltató cégekkel.
A GAC Toyota gyár honlapja szerint az üzem éves termelési kapacitása egymillió jármű és körülbelül 19 ezer embert foglalkoztat. A gyár olyan modelleket gyárt, mint a Camry, a Corolla és a bZ4X.
Máshol is leépítenek
A Toyota lépése azt követi, hogy a Mitsubishi Motors júliusban bejelentette, csökkenti a személyzeti költségeit a Guangzhou Automobile Csoporttal közös kínai vállalatánál.
A Mitsubishi Motors vezérigazgatója, Takao Kato nemrég az újságíróknak elmondta, hogy a vállalat még nem állapodott meg helyi kínai partnerével arról, hogy pontosan hogyan fog folyni a cég átalakítása, az közben azonban már kiderült, hogy a Mitsubishi felhagy az értékesítéssel Kínában.
Romlik a japán márkák helyzete
Kínában az autógyártók körében az idei év első felében a japán márkák szenvedték a legnagyobb eladási visszaesést, a kínai autógyártók szövetsége szerint piaci részesedésük 14,9 százalékra csökkent az egy évvel ezelőtti közel 20 százalékról. Mindeközben a kínai márkák értékesítése a teljes eladások 53 százalékát tette ki.
A Toyota arra számít, hogy elektromos modelljei majd felélénkítik az eladásokat Kínában, amelyek kilenc százalékkal estek vissza az év első hat hónapjában. A vállalat a Tesla által indított árháborúhoz csatlakozott, és februárban 15 százalékkal csökkentette a bZ4X elektromos jármű árát.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!