Gyártók Két új motor és 7 fokozatú DSG váltó a Hyundaitól

Két új motor és 7 fokozatú DSG váltó a Hyundaitól

autopro.hu | 2014.10.14 15:01

Két új motor és 7 fokozatú DSG váltó a Hyundaitól

A gyártó új, méretcsökkentett turbómotorokat és hétfokozatú duplakuplungos sebességváltót mutatott be a francia fővárosban tartott autószalonon.

Hirdetés

A Hyundai Motor két új, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotort (T-GDI) mutatott be az idei Párizsi Autószalonon. Az 1 literes és 1,4 literes erőforrások a Kappa motorcsalád új generációját képviselik. Mindkettő a kedvező üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást élvezetes vezethetőséggel párosító, kis lökettérfogatú turbómotorok iránt mutatkozó, egyre növekvő igényt hivatott kielégíteni.

Szintén Párizsban debütált a gyártó első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója az i30 CNG tanulmányautó fedélzetén. Az erőátviteli egység még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást ígér.

Sorban egymás után a nagyobb, a kisebb motor, majd a váltó

A Kappa 1 literes T-GDI az első az új generációs, kis lökettérfogatú benzines turbómotorok sorában, amelyek nagyobb teljesítményt, fokozott vezetési élményt és jobb hatásfokot ígérnek. A 998 köbcentiméteres, háromhengeres egység a már bevált Kappa 1 literes MPI motor alapjaira épül, közben olyan technológiákat alkalmaz, mint a közvetlen benzinbefecskendezés vagy a kisméretű, szimpla turbófeltöltő.

A Hyundai európai műszaki központjában, Rüsselsheimben kifejlesztett 1 literes T-GDI benzinmotor akár 120 lóerő teljesítményre is képes; az erőforrás 2015-től az új generációs i20 modellválasztékát erősíti.

Az új motor elektronikusan vezérelt nyomásszabályozó (wastegate) szelepe optimális gázáramlást, ezáltal alacsony fordulatszámon nagyobb forgatónyomatékot és kedvezőbb gázreakciót biztosít. Az erőforrás hat furattal rendelkező közvetlen (GDI) befecskendezője az átlagosnál magasabb, 200 bar nyomáson dolgozik, ami tiszta égést, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást eredményez, így a motor három évvel a határidő előtt teljesíti a 2017-ben hatályba lépő Euro6-os emissziós norma előírásait.

A rendszer osztott hűtési megoldás segítségével optimalizálja a hengerfej és a motorblokk hőmérsékletét. A motorblokk gyorsan felmelegszik, ami kedvező a súrlódáscsökkentés és a gazdaságosabb üzem szempontjából, ugyanakkor a hengerfej alacsonyabb hőmérsékleten üzemel, az optimális befecskendezés és égés érdekében. Hogy a motor a lehető legkisebb legyen, a kipufogógáz-leömlőt a hengerfejbe integrálták; ez azt is jelenti, hogy utóbbi hűtőkörével hatékonyan szabályozható a leömlő hőmérséklete is. Ezek a megoldások a katalizátor gyorsabb felmelegedését, ezáltal a valós forgalomban csekélyebb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményeznek.

Így fest az 1,4 literes erőforrás, beépítve

A Hyundai másik motorújdonsága a Kappa 1,4 literes T-GDI erőforrás. Az 1352 cm3-es, négyhengeres benzines turbómotor jóval könnyebb, mint elődje, a Gamma 1,4 literes motor. A mindössze 87 kg tömegű új erőforrás 14 kilogrammos fogyókúrán esett át. Nem csupán könnyebb és kisebb azonban az új motor, de hatásfoka is jobb, teljesítménye pedig nagyobb elődjénél.

Az új 1,4 literes T-GDI motor nagynyomású, szimpla turbinaházas turbófeltöltőjét a kipufogócsonkba integrálták, ami javítja a rendszer üzemi hatásfokát. Az áthelyezett, újratervezett turbófeltöltő révén javul a gázreakció, valamint nő a kis fordulatszámon rendelkezésre álló forgatónyomaték. Az új rendszer közvetlenül az égéstérbe fecskendezi be az üzemanyagot, ami jobb hatásfokú égést, ezáltal nagyobb teljesítményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A Kappa 1,4 literes T-GDI motor legnagyobb teljesítménye 117 lóerős CNG (sűrített földgáz) üzemmódban.

Ugyancsak a Párizsi Autószalonon találkozhattak az érdeklődők először a Hyundai hétfokozatú duplakuplungos sebességváltójával (7DCT). A gyártó most először épített ilyen egységet, amely ötvözi a kézi és automata váltók előnyeit. A 7DCT csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóhoz képest, ugyanakkor javítja a gyorsítóképességet.

Dupla kuplung, hét sebesség - gazdaságosabb működés

A 7DCT két száraz tengelykapcsolót, valamint tengelykapcsolónként egy-egy működtetőt tartalmaz. A motor hajtóereje egymástól függetlenül jut el a páros és páratlan számú fokozatokhoz, így a rendszer mindig készen áll a váltásra, ami a nyomatékfolyam megszakítása nélkül tud végbemenni. A villanymotoros meghajtású működtetés optimális reakcióidőt szavatol, míg a haladás közben keletkező zajokat és rezgéseket külső csillapító enyhíti.

Kiemelt Partnereink