Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó hátszéllel kezdte az idei évet a BMW
Közel tíz százalékkal növelte adózás előtti bevételeit a BMW Csoport 2020 második felében a 2019-es második félévhez képest. Ezzel párhuzamosan több járművet is szállított ki az elmúlt időszakban a vállalat éves összevetésben.
A BMW Csoport adózás előtti bevétele 9,8 százalékkal nőtt 2020 második hat hónapjában 2019 ugyanezen időszakához képest, ami számszerűsítve 4,724 milliárd eurós bevételt jelent. Ezt 1,36 millió eladott autójának köszönheti a BMW, ami szignifikánsan több jármű az egy évvel korábbinál.
Persze az egész éves adatokat nézve már nem ilyen pozitív számokat találunk, ha a BMW éves üzleti jelentését tanulmányozzuk.
A BMW Csoport 8,4 százalékkal adott el kevesebb autót 2020-ban 2019-hez képest, ehhez képest maga a BMW brand jobban teljesített a 7,1 százalékos csökkenésével (ami 2.028.841 eladott autót jelent), míg a Mini és a Rolls-Royce számai rosszabbul sikerültek. A BMW motorkerékpárok eladásai csak 3,1 százalékot estek vissza.
A Csoport bevételei öt százalékkal csökkentek éves összevetésben, míg az adózás előtti profit 26 százalékot zuhant vissza.
Nincs prémium minőség fenntarthatóság nélkül
A BMW Csoport autói sikeresen megugrották az Európai Unió károsanyag-kibocsátási kvótáit. A BMW és a Mini autóira együtt 104 gramm volt az engedélyezett szén-dioxid-kibocsátás autónként és kilométerenként, ehhez képest sikerült 99 grammos eredményt elérnie a Csoportnak, ami könnyed megugrását jelenti a kihívásnak.
Ez jórészt annak köszönhető, hogy 2020-ban 192.662 elektrifikált BMW és Mini talált gazdára, 31,8 százalékkal több, mint 2019-ben. Európában már a BMW Csoport újonnan eladott autóinak 15 százaléka elektrifikált volt a tavalyi évben.
Öt teljesen elektromos modell 2021-ben
Az első idén megjelent elektromos BMW az iX3 volt Európában, igaz, ez az autó 2020 őszén Kínában már bemutatkozhatott. A korábban megjelent BMW i3 és a Mini Cooper SE utána z idei évben további két teljesen elektromos modell érkezik a BMW Csoporttól.
2021-ben mutatkozhat be a BMW i4 és az iX is, ezzel pedig ötre nő a Csoport által forgalmazott teljesen elektromos modellek száma.
Nagy változások előtt állunk
Az elektrifikáció tovább folytatódik majd, sőt, a gyártó által jelenleg kínált hajtásláncok fele eltűnhet 2025-re a kínálatból a BMW közleménye szerint. Emellett a Csoport arra törekszik, hogy csökkentse típuspalettájának összetettségét, ezáltal hatékonyabb és optimálisabb lehet a gyártás.
Oliver Zipse, a BMW Csoport vezetője szerint világos ütemterve van a BMW-nek az átalakulásra, aminek köszönhetően a világ vezető prémium gyártója maradhat a bajor vállalat.