Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét közelebb a bezáráshoz a Ford német üzeme
Eggyel kevesebb befektető pályázik a Ford által elhagyásra ítélt saarlouis-i gyárra, miután a BYD visszavonulót fújt a korábbi terveiből. Ezzel még nincs minden veszve, és lehet jövője az üzemnek 2025 után is.
Mint ismert, a Ford csak 2025-ig gyárt autókat saarlouis-i üzemében, az elektromos átállás jegyében történő racionalizálás következtében ugyanis nem lesz szüksége a gyárra. Az üzem és dolgozóinak 2025 utáni sorsa még bizonytalan: a Ford számos érdekelt féllel tárgyal a gyár átvételéről, köztük a kínai BYD gyártóval, valamint a Magna és a Nedcar szerződéses gyártókkal. Most azonban a BYD kiszállt a lehetséges vevők köréből.
Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke szerint a kínai céget jobban érdekli saját gyárak építése, mint más gyártók létesítményeinek átvétele. Az üzemek építésére még nincsenek célországok, de a BYD szilárd márkakereskedői hálózatokat és szervizközpontokat szeretne kialakítani Európában.
Megfizethető autókkal hódítanák meg Európát
A BYD a világ egyik legnagyobb elektromos autógyártója, az elektromos autók szegmensében a Teslával van versenyben az első helyért. A vállalat a kínai piacon elért nagy sikerek után most Európában terjeszkedik. A cég mindenképpen esélyes lehet az olcsó e-autókkal, főleg, hogy az európai gyártók eddig keveset tudtak kínálni ebben a szegmensben.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a BYD mellett más kínai gyártók is erősen érdeklődnek az európai piac iránt, és egyre többen próbálnak szerencsét a kontinensen – főleg elektromos modellekkel, de nem kizárólag azokkal.
Még nincs minden veszve Saarlouis számára
Továbbra is marad lehetőség a Ford saarlouis-i gyárának átvételére: ha nem a BYD, akkor egy másik gyártó vagy szerződéses gyártó lehet a befutó. Az európai piacra újonnan belépők számára egy kész gyár átvétele és átalakítása mindig olcsóbb, mint a saját üzem építése, nem beszélve az időmegtakarításról. Ráadásul az új tulajdonos átvehetné az üzem alkalmazottait anélkül, hogy először munkaerőt kellene felvennie és kiképeznie.
A Ford tavaly jelentette be, hogy kétmilliárd dollárt fektet be a kölni üzem fejlesztésére, hogy ott tömegpiaci, teljesen elektromos modellt készítsen. Az átállás áldozata lesz a jelenleg még ott gyártott Fiesta és Focus modell is, viszont a Ford hét új elektromos modellt tervez Európában piacra dobni.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!