Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Indiában gyárthat e-autókat a Renault
Nem hivatalos információk szerint a Renault vizsgálja annak lehetőségét, hogy egy elérhető árkategóriájú elektromos autót gyártson Indiában, ahol a villanyautók eladásokon belüli részesedése nagyot nőhet az elkövetkező években.
A francia autógyártó bennfentesek által ismertetett tervei jó mutatják az indiai autópiac fokozatosan fontosabbá válását. Tavaly minden nagy piac közül az indiai produkálta a legnagyobb növekedést, továbbá az elektromos autók már közel 1 százalékát alkották az újautó-eladásoknak.
Utóbbihoz hozzájárult a támogatás az indiai kormány részéről, mely célul tűzte, hogy 2030-ra az újonnan értékesített autók 30 százaléka legyen tisztán elektromos. A kormány egy kapcsolódó célja a hazai autóipar erősítése, mely területen sikert könyvelhet el a külföldi beszállítók beruházásainak ösztönzők általi csalogatása által.
Az indiai autóipari jelentőségét aláhúzná, ha a Renault helyben készítene elektromos autókat. A Reuters-nek beszámoló ügyhöz közeli források szerint az OEM a Kwid hatchback, nálunk Dacia Spring néven forgalmazott elektromos változatát gyártaná a világ második legnépesebb országában. Az előkészítés részeként felmérik a keresletet, az árazási lehetőségeket és a helyben gyártott alkatrészek felhasználásának lehetőségét, a termelés megkezdésére pedig legkorábban 2024 vége felé kerülhet sor.
Sok új belépő
Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint India a személyautók és kishaszonjárművek harmadik legnagyobb piacává fog válni, megelőzve Japánt. Tavaly 4,4 millió új járművet helyeztek forgalomba Indiában, 23 százalékkal többet, mint 2021-ben.
A növekedési pályán lévő piac elektromos autó szegmensét a hazai központú Tata Motors uralja, mellette azonban már számos külföldi gyártó, köztük a Stellantis, a Hyundai és a mostanra kínai kézbe került MG Motor is villanyhajtású autók piacra vitelére készül.
Hogy e-autóira járjon az állami támogatás, a Renault-nak a Nissan többségi tulajdonában lévő közös indiai üzemükben kellene összeszerelnie azokat, helyben gyártott alkatrészek felhasználásával.
Közös nevezőre kell jutni
A bennfentesek szerint a Nissannal folytatott együttműködés annyiban komplikáltabbá teszi az indiai terveket, hogy először a szövetségük jövőjéről szóló tárgyalásoknak kell lezárulnia. „India fontos szerepet fog kapni a Renault-Nissan jövőbeli terveiben, azonban a helyi terveket nem fogják véglegesíteni, amíg a szövetség átfogó átstrukturálásáról szóló megállapodás meg nem születik” – mondta az egyik forrás.
A Renault jelenleg a Kwid, a Kiger SUV és a hétüléses Triber modelleket gyártja Indiában, ahol tavaly 87 ezer járművet értékesített, ezzel 2 százalékos piaci részesedéshez jutva.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!