Gyártók Így sikerült az augusztusi értékesítés a gyártóknál

Így sikerült az augusztusi értékesítés a gyártóknál

autopro.hu/H.J. | 2018.09.13 08:37

Így sikerült az augusztusi értékesítés a gyártóknál

Általánosságban jól fogytak az új autók, az év nyolcadik hónapjának egyik nagy nyertese a Volvo volt.

Hirdetés

Volvo
A gyártó az elmúlt időszakban elért pozitív eredményei után továbbra is folytatja sikersorozatát. A márka 43 361 járművet adott el idén augusztusban, ami 14,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Világszerte az új XC60 volt a legnépszerűbb modell, ezt követte az XC90, majd a V40 / V40 Cross Country. A legnagyobb keresletnövekedés ezúttal is Kínában volt, ott az értékesítések száma közel ötödével növekedett. Az Egyesült Államokban 12, míg Európában 4,9 százalékos növekedésnek örülhetett a svéd-kínai gyártó.

Audi
A Volkswagen prémium leányvállalata, az Audi 5,8 százalékkal több kocsira talált vevőt, mint egy évvel korábban. Legnépszerűbb modelljei az A4-es szedán és a Q5-ös crossover volt.

Volkswagen
A márka az Egyesült Államokban az előző hónapokban tapasztalt erőteljes értékesítéseit követően augusztusban csak enyhe emelkedést ért el: 32 255 darab eladott járművet regisztráltak a nyár végén, ami csupán 0,7 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest.

Honda
Csak kis nyereséggel számolhat a Honda az augusztusi jelentések szerint. A Honda és az Acura modellekből 1,3 százalékkal fogyott több, összesen 147 903 modell. A személykocsik szegmensén túl már jobb a japán összkép, a Honda-csoport 71 982 könnyű tehergépkocsit értékesített, ami már 17 százalékos növekedést mutatott a 2017-es értékhez képest.

General Motors
A General Motors amerikai eladási körülbelül 13 százalékkal csökkentek 2018 augusztusában, miután a gyártó visszavett a pickup értékesítések ösztönzéséből.

Toyota
A rendkívül sikeres kamionértékesítések ellenére is visszaeséssel kell számolnia a Toyotának. A Toyota Motor szerint a vevőknek leszállított járművek száma az Egyesült Államokban augusztusban két százalékkal 223 ezer járműre estek vissza. Még a sok teherautó-értékesítés sem volt elég arra, hogy ellensúlyozza a személygépjárművek eladásának 16 százalékos visszaesését.

Meglepő fordulatok egyes luxusmárkáknál
Az amerikai piacon három márkából kettő visszaesésről számolt be: csak augusztusban 3,6 százalékkal esett vissza a luxusautók értékesítése. A Lexus kiemelkedő eredményeket ért el a hónapban, de az értékesítés így is 7,1 százalékkal csökkent. A BMW szűkös egy százalékot tudott javítani egy évvel ezelőtti eredményeihez képest, 23.789 eladott autóval, ám még ezzel is megelőzte riválisát, a Mercedes Benzt, utóbbi értékesítései ötödével zsugorodtak.

Szűkszavú közleményt adott ki a Fiat Chrysler, a konszern tíz százalékkal több új autót adott el. A Ford eladásai 4,2 százalékos növekedést mutattak, míg a Nissan értékesítései 3,7 százalékkal ugrottak.

Kiemelt Partnereink