Gyártók Hivatalos: jön a Renault nyolcmilliós e-autója

Hivatalos: jön a Renault nyolcmilliós e-autója

autopro.hu/P.B. | 2023.11.15 17:17

Hivatalos: jön a Renault nyolcmilliós e-autója

Fotó: Renault Media

Már csak két évet kell vári a Renault megfizethető elektromos modelljére: a tervek szerint 2025-ben érkezik a Legend, aminek alapára húszezer euró sem lesz. Az autót ráadásul Európában fogják gyártani, várhatóan Magyarországhoz egészen közel, a szlovéniai Novo Mestóban.

Hirdetés

A Renault elektromos divíziója, az Ampera a jövő évi tőzsdére lépését megelőzően bejelentette, hogy 2031-ig hét elektromos modellt dob piacra. Az első kettő a Renault 5-ös és a Scenic elektromos verziója lesz 2024-ben, a B-szegmensbe tartozó elektromos R5 tervezett alapára nem éri el a 25 ezer eurót. Ami ennél is izgalmasabb lehet, az a 2025-ös megjelenéssel tervezett Renault Legend: a dedikáltan városi elektromos autó húszezer euró alatti áron kerülhet piacra, de ebben az évben jöhet a Renault 4-es elektromos utódja is.

Érkezik még az évtizedben a Megane E-Tech második generációja és kettő még teljesen ismeretlen modell is. A Renault Legend esetében a tervezett áron kívül túl sok részlet nem ismert, a gyártó szerint száz kilométeren mindössze tíz kilowattot fogyaszt majd az autó, amivel nemcsak olcsó, de fenntartható is lesz.

A húszezer eurós ár azt jelenti, hogy a jelenlegi legolcsóbb elektromos autó, a szintén a Renault Csoporthoz tartozó Dacia Spring árszintjén érkezhet új modell az európai piacra. Amennyiben addig a forint nem romlik le jelentősen, akkor ez a magyar piacon is egy elérhetőbb, nyolcmillió forint körüli áron kínált elektromos autót jelent majd – kérdés, milyen teljesítménnyel és hatótávval bír majd a városi autó. Fontos adalék, hogy a Legend Európában készül majd - a bejelentés szerint Novo Mesto városában, Szlovéniában.

Hogy éri el ezt a Renault?

A francia OEM dedikált célja az elektromos autók költségeinek csökkentése, például a C-szegmens jelenlegi első elektromos autóiról a közelgő második generációra való átálláskor (azaz feltehetően a Mégane E-Tech Electric második generációjával) 40 százalékos csökkentés a cél.

Ezt az akkumulátorok (50 százalék), az elektromos hajtás (25 százalék), a platform (szintén 25 százalék) és a karosszéria (15 százalék) költségeinek csökkentésével érné el a vállalat. Ezenkívül a nagyobb működési hatékonyságnak 50 százalékkal alacsonyabb gyártási és ellátási lánc költséget kell biztosítania – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink