Gyártók Harminc év után nyílt új teherautógyár az USA-ban

Harminc év után nyílt új teherautógyár az USA-ban

autopro.hu/P.B. | 2022.04.04 16:21

Harminc év után nyílt új teherautógyár az USA-ban

Fotó: Navistar Image Gallery

Egy igazi modern, intelligens gyárat épített fel a Navistar San Antonio dél részén, ezzel közel harminc év után épült új teherautógyár az Egyesült Államokban. Az üzem akár tovább bővíthető, jelenleg naponta 52 teherautót képes gyártani a vállalat. A létesítményben elektromos és dízel haszongépjárművek is készülnek.

Hirdetés

Március 25-én átadták a a Volkswagen Csoporthoz, azon belül a Tratonhoz tartozó Navistar összeszerelőüzemét San Antonio városában az Egyesült Államokban. A közel 93 ezer négyzetméteres gyárban egy gyártósoron szerelik össze az elektromos és a hagyományos hajtású teherautókat, a 186 hektáros terület pedig elég nagy ahhoz, hogy akár egy újabb csarnokot felhúzzanak.

Mark Hernandez, a Navistar gyártási ügyvezető alelnöke az átadón arról beszélt, hogy az üzem hosszú éveken át megalapozza majd a cég sikereit. Hernandez nagy tapasztalattal rendelkezik a teherautógyártásban, és ő vetette fel közel négy évvel ezelőtt egy új, modern és intelligens gyár megépítésének ötletét.

Legmodernebb technológia

Az egész gyárban működő elektronikus rendszer figyelmezteti a kezelőket a problémákra, és nem engedik, hogy a gyártás folytatódjon, amíg a hibát meg nem oldják. A karosszériaüzemben felszerelt Fanuc robotok többféle hegesztési konfigurációval és robottanuló szoftverrel rendelkeznek.

A gyárban naponta körülbelül 600 ezer alkatrészt követnek nyomon digitális megoldásokkal, és ezeket automatikus vezérlésű járművekkel, azaz AGV-kkel mozgatják a helyszíni anyagtároló és -visszakereső rendszer és a meghatározott állomások között, ahol szükség van rájuk. A nagyobb anyagok mozgatására hidrogénüzemű targoncákat fognak használni, a hosszútávú tervek szerint ezekhez az üzemanyagot is helyben állítják majd elő.

Összességében a Navistar célja az energiafelhasználás húsz százalékkal való csökkentése 2030-ig. Az üzemben lévő LED világítás és a fényt áteresztő, áttetsző falpanelek szintén hozzájárulnak a fenntarthatósági célok eléréséhez – jegyzi meg helyszíni riportjában az Industry Week.

Mindent egy helyen

A gyártól mintegy 16 kilométerre lévő, 150 hektáros területen áll a Navistar Advanced Technology Center, a Navistar kulcsfontosságú kutatási és fejlesztési központja. Itt a termékfejlesztést, a tesztelést és a validálást végzik, valamint képzéseket is folytatnak az Alamo College intézménnyel kötött együttműködés keretében. Az új alkalmazottak két hetet töltenek itt, ezalatt megtanulják az összeszereléssel kapcsolatos tudnivalókat.

San Antonio több szempontból is stratégiai jelentőségű a Navistar számára, ezek közül az egyik a beszállítókhoz való könnyebb hozzáférés, ugyanis a cég számos beszállítója Mexikóban és Texasban található.

Elektromos és dízel teherautók vegyesen

Az üzemben elsőként egy teljesen elektromos, közepes teherbírású teherautó készült el – inkább csak bemutató volt, ugyanis a napi 52 jármű nagy része kezdetben dízelmotoros lesz. Ennek ellenére a Navistarnak már több száz rendelése van elektromos teherautókra – mondja Goren Nyberg, a cég kereskedelmi műveletekért felelős ügyvezető alelnöke. A tervek szerint az üzem 2030-ra 50 százalékban elektromos járműveket gyártana, egy éven belül pedig elektromos platform gyártásába kezdenek a helyszínen, egy 30 ezer négyzetméteres új csarnokban, ami még nincs kész.

Az üzemben jelenleg 400 főt foglalkoztatnak, de várhatóan néhány hónap múlva elérik a 650 fős létszámot. Később egy második műszak is beépülhet az elektromos járművek felfutásával, de egyelőre nincsenek konkrét tervek.

A gyár 250 millió dollárból épült fel két és fél év alatt, úgy, hogy a koronavírus-járvány is hátráltatta a munkálatokat. A csapat „rekordidő alatt, rekordminőséggel állította fel ezt az üzemet” – jegyezte meg Mathias Carlbaum, a Navistar vezérigazgatója, aki szerint a következő tíz évben nagyobb változások állnak be a teherszállítás terén, mint előtte száz év alatt.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink