Gyártók Hamarosan elektromos Mercedesek gördülnek le a kecskeméti gyártósorokról

Hamarosan elektromos Mercedesek gördülnek le a kecskeméti gyártósorokról

autopro.hu | 2020.07.21 15:49

Hamarosan elektromos Mercedesek gördülnek le a kecskeméti gyártósorokról

Fotó: Daimler Media

Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-gyár igazgatója jelezte, augusztus 1-től ismét három műszakban termel majd a hazai üzem. Bejelentette továbbá azt is, hogy hamarosan plug-in hibrid modelleket, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et gyártanak a kecskeméti üzemben, sőt, még az idén megkezdődik a Mercedes-Benz A-osztály plug-in hibrid változatának termelése is.

Hirdetés

A Portfolio beszámolója szerint a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezetője fontos bejelentést tett, mely szerint újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Mercedes-gyár, hiszen elkezdte Kecskeméten a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake plug-in hibrid modellek gyártását, melyek mindegyik kizárólag itt készül majd.

Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a plug-in hibrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát.

Felpörög a gyártás

Ha ez nem lenne elég, Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-gyár igazgatója tovább két jelentős bejelentést is tett:

A koronavírus-járvány okozta nehézségeket folyamatosan küzdi le a magyarországi üzem, ennek köszönhetően a gyártás egyre gyorsabban felpörög, így augusztus 1-től ismét három műszakban termelhetnek majd Kecskemét.

Még az idén megkezdődik a Mercedes-Benz A-osztály plug- in hibrid változatának hazai gyártása, ezzel az összes Magyarországon készített modell elérhető lesz konnektorról tölthető változatban.

Ki kell emelni, hogy több szempontból is fontos a kecskeméti üzem számára, hogy az új Mercedes-Benz CLA modell, később pedig a Mercedes-Benz A-osztály már kapható lesz részben elektromos változatban is. Egyrészt bizonyítja, hogy a gyártósor valóban alkalmas arra, hogy a belsőégésű motorokkal szerelt autók mellett alternatív meghajtású járműveket is készítsenek rajta.

Biztosítja a hazai jövőt az átállás

Másrészt a mostani bejelentések jelzik, hogy a Daimler vezetősége valóban hosszú távon tervez a hazai gyárral. A részben vagy teljesen elektromos autók a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt egyre fontosabb szerepet kapnak majd a gyártók értékesítési flottáján belül. Az egyre szigorodó EU-s károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályok miatt a Mercedes-Benz is igyekszik a vásárlóit az alternatív meghajtású modelljeik irányába terelni, hogy sikerüljön faragniuk az átlagos flottaszintű szén-dioxid-kibocsátásukon. Ennek hiányában ugyanis jelentős büntetések megfizetésére kényszerülhetnek hamarosan.

A Daimler korábban még úgy számolt, hogy a villanyosított modelljei a Kecskemétre tervezett második gyárában, az egymilliárd eurós beruházás keretében megépülő full-flex üzemben készülnek majd. Ennek a projektnek a megvalósítása ugyanakkor későbbre tolódott: első körben a globális autóértékesítések lassulása, később pedig a koronavírus-járvány okozta nehézségek miatt.

Kiváló fogyasztást kínálnak a modellek

Az eseményen Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója ismertette az új, kizárólag idehaza gyártott plug-in hibrid Mercedes-Benz CLA-k főbb műszaki adatait. A járművek 69-79 kilométernyi utat tudnak megtenni egyszeri töltéssel a fedélzeti akkumulátorukban tárolt energia felhasználásával. A Mercedes-Benz autók esetében először, a belsőégésű motort is az elektromos hajtásért felelős elektormotor indítja el, melynek teljesítménye 75 kW. Az 1,33 literes négyhengeres motorral együtt ez 160 kW (218 LE) teljesítményt és 450 Nm rendszernyomatékot eredményez. Ez az erőforrása 6,8-6,9 másodperc alatt képes a járműveket 100 kilométer/órás sebességre gyorsítani álló helyzetből. A modellek kombinált üzemanyag-fogyasztása rendkívül kedvező, a gyár által megadott érték szerint 1,4-1,6 litert fogyasztanak 100 kilométeren.

Ehhez persze még hozzájön az az energiamennyiség is, amely a járművek akkumulátorának feltöltéséhez szükséges, hogy az biztosítani tudja a fentebb már említett 69-79 kilométeres hatótávolságot. A gyári adtok szerint a CLA 250 e Coupé kombinált villamosenergia-fogyasztás 15,1–15,0 kWh/100 kilométer, míg a CLA 250 e Shooting Brake kombinált energiafogyasztás 15,5–14,8 kWh/100 kilométer.

Komoly előkészületek előzték meg a gyártást

Ahogy minden új gyártásindítás, így a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake sorozatgyártása is komplex előkészületeket igényeltek, hiszen most először készülnek hibrid modellek Kecskeméten.

A gyártásban részt vevő munkatársakat hónapokon keresztül képezték a hibrid modellek esetében alkalmazott egyedi munkafolyamatokra és a gyártásindítást megelőzően több mint kétezer munkatárs kapott speciális munkavédelmi oktatást.

További újdonság, hogy a csarnokon belül, azokon a munkaterületeken, ahol a munkatársak dolgoznak az autón, kizárólag elektromos hajtással működnek ezek a gépkocsik.

A kecskeméti csapat felkészültségét és rugalmasságát mutatja, hogy az új hibrid modellek bevezetése során mind a technikai, mind a munkavédelmi feltételek előkészítése a termelés zavartalan működése mellett zajlott. A gyár történetében most először, a sorozatgyártás megkezdése előtt már több mint egy évvel Kecskeméten, egy erre a célra kialakított csarnokban épülhettek meg az első prototípusok, amely nagy előrelépés a gyárban működő folyamatfejlesztői tevékenységben.

Kiemelt Partnereink