Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Forradalmat indít Debrecenből a BMW
A Neue Klasse a BMW történetének eddigi legnagyobb befektetése. A modellsorozat megjelenése után két évvel már hat különböző típus lesz forgalomban a bajor gyártó várakozásai és tervei szerint.
Amikor a BMW tíz évvel ezelőtt piacra dobta az i3-at, akkor a kis elektromos autó forradalmi újítást jelentett - új koncepció, új hajtás, új anyagok, új gyártás, új dizájn fenntartható megközelítéssel kombinálva. Egyetlen versenytárs sem kínált hasonlót akkor még.
A BMW abban bízik, hogy ez a forgatókönyv megismétlődik a Neue Klassével 2025 végétől. A bajorok ismét olyan elektromos autót dobnak piacra, amely feltűnően különbözik a többi elérhető autótól. A BMW-nél a Neue Klasse az elektromos és digitális mobilitás felé történő átalakulás szinonimája. Ehhez egy dedikált 800 voltos elektromos architektúrát fejlesztettek ki.
Sokkal hatékonyabb autók
A koncepció lelke egy nagyfeszültségű akkumulátor, amely nemcsak moduláris felépítésű, hanem prizmás kialakítás helyett hengeres. Az új akku előnyei közé tartozik a jobb csomagolás, a kisebb méret és a nagyobb energiasűrűség. A Neue Klassében debütál a BMW eDrive hatodik generációja, amely a mai hajtásrendszerhez képest könnyebb, kompaktabb és több mint 40 százalékkal olcsóbb. A jelentések szerint így a fogyasztás akár 25 százalékkal is csökkenthető.
A Neue Klasse a BMW történetének eddigi legnagyobb befektetése, az elektromos architektúrát úgy alakították ki, hogy a teljes portfóliót lefedje. A tervek szerint 2027-ben, két évvel a debütálás után már hat modell lesz forgalomban.
Eddig ennyit tudunk a Neue Klasse családjáról
A jelenlegi iX3 SUV utódja lesz az első modell (belső jelzése NA5) a Neue Klasse szériában, ez 2025 végén gördül majd le a debreceni gyártósorról. Ebből arra lehet következtetni, hogy a BMW egyelőre hagyja, hogy a mai iX3-mal párhuzamosan fusson az új autó.
2026-ban jön az első szedán (ez a belső kommunikációban NA0 néven fut), ez Münchenben fog készülni első körben, később pedig Mexikóban és Kínában is – utóbbi országban emellett szintén lesz egy iX3-utód (NA6). A BMW valószínűleg 2026-ra áll majd készen a Coupé iX4 (NA7) új változatának bevezetésére, míg az azt követő modell a Touring NA1 a következő évben várható Münchenből – a kombi ekkor az ötödik tag lenne a családban. A hatodik modell a kompakt SUV NB5, amely várhatóan a mai iX1-et fogja váltani.
A Neue Klasse bevezetésével valószínűleg új modellnevek kerülnek bevezetésre, hogy ne zavarják feleslegesen a vásárlókat az elektromos korszakra való átmenet során – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!