Gyártók Felzabálja az Audit Kínában a Volkswagen?

Felzabálja az Audit Kínában a Volkswagen?

Biró Csongor | 2014.09.23 09:15

Felzabálja az Audit Kínában a Volkswagen?

A profitkényszer miatt prémium szedán kínai bevezetésével próbálkozik sajtóhírek szerint a Volkswagen. Ezzel a lépésével azonban csoporton belül teremt konkurenciát és félő, hogy elhappolja az Audi híveit.

Hirdetés

Az új luxus Volkswagennel pontosan ez a célja a wolfsburgi gyártónak. Persze nem a saját prémium márkáját akarja tönkretenni, hanem arra a profitra fáj a foga, amelyet az Audi az A6-ossal Kínában termel. A kizárólag Kínának készülő négyajtóst az Audi A6-os alapjain építik és bennfentes információk szerint 2015-ben törhet be a piacra, ahol évi ötvenezer ilyen kocsi eladása a cél. Jelenleg a kínai luxusautó-piacot fölényesen vezeti az Audi A6, amelynek ott elérhető hosszított A6L változata is. Ára még nem eldöntött, de az biztos, hogy az A6-os 383 ezer jüanos (15,1 millió forint) árcédulájához szabják, hogy bőven legyen rajta profit, ami a VW jellemzően kisebb autóin nem megszokott. Nehéz a megfelelő árat belőni, hisz, ha drágább lesz a jövevény, mint az A6-os, akkor a vásárlók inkább az olcsóbbat választják, ha meg nem lesz elég drága, akkor nem lesz rajta annyi profit, és akkor értelmetlen volt az egész.

Jól leplezik a Passatnál nagyobb, Phaetonnál kisebb Volkswagent

Furcsa mozgások mennek végbe az autóiparban: a Volkswagen feljebb tenné magát a ranglétrán, hogy tömeggyártóként nagyobb nyereséget érjen el. Az Audi, BMW és Mercedes területére lépve azonban azt látni, hogy ezek a prémium gyártók megszedve magukat a csúcsmodelljeik révén, szeretnék olcsóbb, de az átlaghoz képest prémium modelljeikkel a tömegeket is elérni, ezért egyre kisebb és egyre különlegesebb zónákba merészkednek.

A Volkswagen bízik a prémium piac további növekedésében. Bizalomra adhat okot, hogy bár a Volkswagen háromszor annyi autóját értékesíti világszerte, mint az Audi (január és július között 1,01 milliárd eurós nyereség mellett 2,3 millió autót adtak el), de az ingolstadtiak mégis dupla profitot érnek el évente (ugyanebben az időszakban 2,67 milliárd eurós nyereséget könyveltek el a négykarikások 750 autó értékesítése nyomán). A McKinsey piackutató szerint 2016-ra a kínai prémiumautó-piac lesz a legnagyobb a világon meghaladva az USA-ét. A teljes kínai autópiac ötödéért pedig a Volkswagen felel.

A kínaiaknak az Audi A6 sem elég hosszú

Ha a célcsoportot kellene meghatározni, nevük elhallgatását kérő vállalati vezetők a VW új autójának erősségét és vonzerejét abban látják, hogy prémium, drága, de mégsem olyan feltűnő, mint egy Audi, BMW vagy Mercedes. A hivatali luxusautók országában pedig jó, ha nem fénylenek, nem hivalkodnak a személyes használatú állami javak.

Népszerű a helyi gyártású Volkswagen Santana

A titokzatos Volkswagennek 511 a kódneve, Európában tervezték, de Kínában gyártja majd a német vállalat helyi cége, a Shanghai Volkswagen (a cég a második legnépszerűbb kínai szedánt, a Santanát gyártja) és egyik kínai társa, az SAIC Motor autógyártó. Hivatalosan sem kínai, sem németországi források nem árultak el bővebbet az autóról, de létezését nem tagadta egyik sem.

Kiemelt Partnereink