Gyártók Felveszik a harcot a gyártók az Apple-lel és a Google-lel

Felveszik a harcot a gyártók az Apple-lel és a Google-lel

Panker Gergő | 2015.06.17 05:15

Felveszik a harcot a gyártók az Apple-lel és a Google-lel

A meglévő szolgáltatásokat jelenleg infotainment platformokként kínálják, ám a középtávú cél az, hogy az online technológiákat olyan nagyobb léptékű megoldásokhoz is felhasználják, mint a városi forgalomban való gazdaságosabb közlekedés vagy a flottatelematika.

Hirdetés

A Daimler az elmúlt héten online autós technológiákkal kapcsolatos stratégiai együttműködésről szóló megállapodást írt alá a Qualcomm Technologies-zal. A két vállalat olyan mobil megoldásokra összpontosít, amelyek javítják az autózás élményét, illetve a jármű teljesítményét olyan technológiákon keresztül, mint a 3G/4G csatlakozás és vezeték nélküli töltés. A két partner ezen felül megvizsgálja a Qualcomm Technologies autóipari megoldásainak felhasználási lehetőségeit is.

Behálózva

A Daimler partneri együttműködést kötött a kínai a Baidu internetes kereső fejlesztőjével, aminek köszönhetően lehetővé teszi, hogy az autók utasai jármű műszerfalán jelenítsenek meg tartalmakat az okostelefonjukról. A Daimler elmondta, hogy az együttműködés olyan tartalmakra terjed ki, mint a zene, illetve az internetes szolgáltatások. A megállapodás részeként a Daimler a Mercedes-Benz modelljeiben használja majd a Baidu szoftverét. A technológia bevezetésének időpontjáról egyelőre még nem közöltek részleteket.

Eközben a GM Shanghai OnStar telematikai vegyesvállalat bemutatta 4G LTE hálózati eszközét, amely WiFi hotspottá alakítja a járművet. A gyártó bejelentése szerint a járművön belüli 4G LTE eszközt az év végén dobja piacra. A Shanghai OnStar Kína vezető telekommunikációs vállalatával, a China Mobile-lal együttműködve fejleszti a telematikai szolgáltatásait. A GM az idei év végén teszi elérhetővé a technológiát Cadillac járművekhez.

Bár a gyártók egyelőre infotainment platformokként kínálják az online autózással kapcsolatos megoldásokat, a lehetséges alkalmazások ennél jóval szélesebb körű felhasználási módokkal kecsegtetnek. Az OEM-ek és a beszállítók jelenleg egy kizárólag járművekhez használt felhőszolgáltatás lehetséges fejlesztésén gondolkoznak, amely elkülönülne a jelenlegi felhasználói felhőtől, amely jelenleg dokumentumok és fényképek tárolására és megosztására használnak. Az online felhőszolgáltatás további telematikai adatokat szolgáltathatna a motorhasználatról, illetve a flottairányításhoz szükséges diagnosztikáról. Továbbá a lehetőségek között szerepel a vezetési élményt növelő szolgáltatások, például a városi forgalomban való hatékonyabb vezetéshez szükséges adatok feldolgozása.

A vezeték nélküli kommunikációs szolgáltatások, illetve a szoftveripari és közösségi médiumok fejlesztői közötti partneri egyezmények arra engednek következtetni, hogy nagy szükség lesz az iparágak közötti együttműködésre ahhoz, hogy ezen szolgáltatások valós értékeit kamatoztatni lehessen. Ezek felett az OEM-ek és beszállítóik új elektromos, illetve elektronikus rendszerek fejlesztésén dolgoznak, amelyek képesek kezelni a jelenlegi platformok által nem feldolgozható bejövő és kimenő adatokat. A beszállítók korábban elmondták, hogy ezeket a rendszereket már akár 2019-ben piacra dobhatják.

Jelenleg azonban az okostelefonok és az autón belüli internetes csatlakozási lehetőségek a termékek és a technológiák közötti különbségeket emelik ki. Az olyan technológiai vállalatok, mint a Google és az Apple, amelyek már jelezték, hogy be kívánnak lépni az autóiparba, veszélyt jelenthetnek a hagyományosnak mondott gyártókra. Bár a sofőr nélküli technológia és az autón belüli internetes csatlakozás jelenleg két külön területnek számít, a két technológia közép, illetve hosszú távon könnyen összeolvadhat.

Via supplierbusiness.com

Kiemelt Partnereink