Gyártók Felére csökkentheti a Fiat motorok rendeléseit a Maruti Suzuki

Felére csökkentheti a Fiat motorok rendeléseit a Maruti Suzuki

Panker Gergő | 2013.11.18 06:36

Felére csökkentheti a Fiat motorok rendeléseit a Maruti Suzuki

A visszaeső kereslet az ok, illetve az indiai gyártó saját üzemében tervezi gyártani az erőforrásokat.

Hirdetés

A Maruti 2011-ben hároméves szerződést kötött a Fiat India Ranjangaonban található gyárával az 1,3 literes dízelmotorok szállításáról. Az erőforrásokat olyan népszerű modellekbe szerelik mint a Swift, a Dzire és a Ritz.

2011 és 2012-ben a Fiat közel 100 000 motort szállított a Marutinak. A csökkenő kereslet hatására a legutóbbi pénzügyi évben ez némileg csökkent, idén pedig akár 40-45 százalékkal is alacsonyabb lehet a rendelési volumen. Kenichi Ayukawa, a Maruti vezérigazgatója elmondta, hogy a jövőben a megrendeléseket a piaci helyzettől teszik függővé.

– Továbbra is megtartjuk a motorszállítói kapcsolatot a Fiattal, a rendelési volument azonban a piaci kereslet fogja meghatározni – mondta a vezérigazgató. Piaci előrejelzések szerint Indiában a dízelmotorral hajtott személyautók piaci részesedése a korábbi 63 százalékról 53 százalékra zuhant a július-szeptember közötti időszakban a csökkenő árrésnek köszönhetően.

A benzin Indiában jelenleg 32 százalékkal kerül többe, mint a dízel, amely a márciusi 47 százalékhoz képest nagy előrelépés. A Maruti manesari gyártóbázisa már 2007 óta rendelkezik a szükséges feltételekkel, hogy helyben gyártsa a Fiat 1,3-literes multi-jet dízelmotorjait. Az évente 300 000 motor gyártására alkalmas, korábban az anyavállalat Suzuki Motor Corporation tulajdonában lévő gyár márciusban egybeolvadt a Maruti Suzukival.

A gyár továbbá 2011-ben egy dízelmotorokról szóló szállítói egyezményt kötött a Fiat ranjagaoni gyárával. Suman Maitra, a Maruti Suzuki beszállítói láncért felelős igazgatója elmondta, hogy a Fiattal kötött szerződés nem tartalmaz kikötést meghatározott minimum darabszámról. – A dízelmotorokról kötött egyezmény a helyi piaci körülményektől, illetve a dízel autóink iránti kereslettől függ. A szerződés nem tartalmaz előre meghatározott éves volument – tájékoztatott Maitra.

Mivel a dízel autók iránti kereslet 5 százalékot csökkent az indiai piacon a pénzügyi év első hét hónapjában, a Maruti saját kapacitásból szeretné megoldani a dízelmotorok szállítását. A csökkenő kereslet miatt a Maruti az év elején megszüntette a harmadik műszakot a manesari motorgyárban. A dízel szépen lassan elveszíti a benzinnel szembeni árelőnyét Indiában, amelynek hatására társaság egyelőre elhalasztotta a Gurgaon motorgyárral kapcsolatos bővítési terveit.

Forrás: indiatimes.com

Kiemelt Partnereink