Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezzel a stratégiával menekül előre a VW
A német gyártó nem sajnálja az eurótízmilliárdokat, ha fejlesztésről és a dízelbotrány utáni új korszakról van szó.
A Volkswagennél a „Strategie 2025” keretében az elektromos hajtásra, az önvezetésre és a mobilitási szolgáltatásokra fókuszálnak majd. Ezzel párhuzamosan erősítenék a partneri együttműködéseket, a konszern szeretné csökkenteni az önállóan folytatott fejlesztések számát, Matthias Müller szerint leszámolnak azzal az illúzióval, hogy pusztán egyedül is képesek a legjobbat nyújtani.
A dízelbotránynak pozitív hozadékai is voltak, Müller szerint a csalás napvilágra kerülése nagymértékben növelte a konszern változásra való hajlandóságát. Ennek is köszönhető az új stratégia megalkotása, melynek jelszavai a struktúra, a kultúra és a hatékonyság. A most kitűzött cél nem kisebb, mint hogy 2025-ig minden negyedik eladott autó elektromos meghajtással üzemeljen. A beszállítóktól való függés csökkentésére egy saját akkumulátorgyár felépítését is vizsgálják.
Ehhez erősítenék az egyes márkák pozícióit, új jármű- és hajtáslánc-portfóliót dolgoznának ki, növelnék a moduláris készletek szerepét, együttműködnének más vállalatokkal. Az Automobilwoche beszámolója szerint a VW-nél kulcsfontosságúnak tartják még a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseket, a gyártósorok működésének további tökéletesítését is. A fogyasztók felé még magasabb használati értéket és könnyebb kezelést biztosító szolgáltatásokkal és termékekkel nyitnának.
Mivel az előirányzott munkához rengeteg pénzre van szükség, a gyártó a nyereséges működés érdekében is komoly átalakításokban kezd. Jelenleg a legfontosabb márka, a Volkswagen személyautói a versenytársakhoz képest kisebb arányú nyereséget termelnek, ezért elsőként a termelési költségek visszavágására lehet számítani. A működési árbevételt a tavalyi 2 százalékról 2025-re 7-8 százalékra emelnék. A másik lépés a modellkínálat csökkentése lesz: jelenleg 340 modellváltozat található a konszern márkáinak katalógusaiban, a közeljövőben 40 modell gyártása szűnhet meg.