Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezrek állásába kerül a Ford elektromos átállása
A hírek szerint háromezer állást szüntet meg a Ford annak érdekében, hogy szoftveres és elektromos autók terén felvegye a harcot a Teslával és a többi kihívóval. Elsősorban az Egyesült Államokat és Indiát fogják érinteni az elbocsátások.
A Ford vezérigazgatója, Jim Farley hónapok óta hangoztatja, hogy szerinte a vállalat túl sok embert alkalmaz, ráadásul ez a munkaerő nem rendelkezik az autóipar elektromos és szoftveres átalakulása által megkövetelt tudással.
„Munkahelyeket szüntetünk meg, valamint átszervezzük és egyszerűsítjük a funkciókat az egész üzletmenetben. További részleteket az üzletágának vezetőitől fog hallani a hét végén” - írta Farley és a Ford elnöke, Bill Ford egy közösen jegyzett e-mailben.
A levél kiszivárgása után a Ford részvényeinek árfolyama 4,8 százalékot csökkent, de a Wall Streeten egyébként is a csökkenés volt jellemző az időszakban.
Muszáj változtatni
Más nagy autógyártókhoz hasonlóan a Fordnál is jelentősebb számban dolgozik olyan munkaerő, akit a hagyományos hajtású autókkal kapcsolatos termékek gyártására alkalmaznak. Ennek a munkaerőnek egy részét át kell képezni, egy részüket pedig elbocsátják.
A munkatársaknak küldött hétfői e-mailben Farley és Ford úgy fogalmaztak, hogy a vállalat költségstruktúrája „versenyképtelen a hagyományos és új versenytársakkal szemben is”.
A Ford átalakulását jól jelzi az elektromos üzletág leválasztása a cégről – az amerikai OEM külön divíziót alapított az elektromos, és a belső égésű motorral szerelt autók számára.
Sorjáznak a gondok
Az akkumulátorok, a nyersanyagok és a chipek árának, valamint a logisztikai költségeknek az emelkedése további nyomást gyakorol az autóiparra, így a Fordra is. A michigani gyártó ennek ellenére fenntartja az egész évre szóló profit-előrejelzését, annak ellenére, hogy az infláció miatt hárommilliárd dollárral magasabbak a költségei.
A Ford, a GM és a Stellantis észak-amerikai márkái jövőre új kihívással néznek szembe a munkaerő terén, mivel szerződéses tárgyalásokat kezdenek a United Auto Workers szakszervezettel.
Az UAW vezetői aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy az elektromos járművek gyártása kevesebb munkahelyet jelent, ráadásul az akkumulátorgyártásban és a szoftverek piacán megjelenő új munkaerő már jellemzően nem az UAW tagja – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!