Gyártók Ezrek állásába kerül a Ford elektromos átállása

Ezrek állásába kerül a Ford elektromos átállása

autopro.hu/P.B. | 2022.08.23 16:48

Ezrek állásába kerül a Ford elektromos átállása

Fotó: Go Electric - Ford of Europe Press & Media Hub

A hírek szerint háromezer állást szüntet meg a Ford annak érdekében, hogy szoftveres és elektromos autók terén felvegye a harcot a Teslával és a többi kihívóval. Elsősorban az Egyesült Államokat és Indiát fogják érinteni az elbocsátások.

Hirdetés

A Ford vezérigazgatója, Jim Farley hónapok óta hangoztatja, hogy szerinte a vállalat túl sok embert alkalmaz, ráadásul ez a munkaerő nem rendelkezik az autóipar elektromos és szoftveres átalakulása által megkövetelt tudással.

„Munkahelyeket szüntetünk meg, valamint átszervezzük és egyszerűsítjük a funkciókat az egész üzletmenetben. További részleteket az üzletágának vezetőitől fog hallani a hét végén” - írta Farley és a Ford elnöke, Bill Ford egy közösen jegyzett e-mailben.

A levél kiszivárgása után a Ford részvényeinek árfolyama 4,8 százalékot csökkent, de a Wall Streeten egyébként is a csökkenés volt jellemző az időszakban.

Muszáj változtatni

Más nagy autógyártókhoz hasonlóan a Fordnál is jelentősebb számban dolgozik olyan munkaerő, akit a hagyományos hajtású autókkal kapcsolatos termékek gyártására alkalmaznak. Ennek a munkaerőnek egy részét át kell képezni, egy részüket pedig elbocsátják.

A munkatársaknak küldött hétfői e-mailben Farley és Ford úgy fogalmaztak, hogy a vállalat költségstruktúrája „versenyképtelen a hagyományos és új versenytársakkal szemben is”.

A Ford átalakulását jól jelzi az elektromos üzletág leválasztása a cégről – az amerikai OEM külön divíziót alapított az elektromos, és a belső égésű motorral szerelt autók számára.

Sorjáznak a gondok

Az akkumulátorok, a nyersanyagok és a chipek árának, valamint a logisztikai költségeknek az emelkedése további nyomást gyakorol az autóiparra, így a Fordra is. A michigani gyártó ennek ellenére fenntartja az egész évre szóló profit-előrejelzését, annak ellenére, hogy az infláció miatt hárommilliárd dollárral magasabbak a költségei.

A Ford, a GM és a Stellantis észak-amerikai márkái jövőre új kihívással néznek szembe a munkaerő terén, mivel szerződéses tárgyalásokat kezdenek a United Auto Workers szakszervezettel.

Az UAW vezetői aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy az elektromos járművek gyártása kevesebb munkahelyet jelent, ráadásul az akkumulátorgyártásban és a szoftverek piacán megjelenő új munkaerő már jellemzően nem az UAW tagja – írja a Reuters.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink