Gyártók Ezer kilométer Corsában, magyar motorral

Ezer kilométer Corsában, magyar motorral

Biró Csongor | 2015.08.19 10:25

Ezer kilométer Corsában, magyar motorral

Alaposan kifaggatuk az Opel kisautóját, amelyet hazai, szentgotthárdi motor hajtott. Az egyliteres háromhengeres dinamikája és fogyasztása is kiváló.

Hirdetés

Az ötödik generációs Opel Corsa mindent tud, amit a nagyok, technikája, szórakoztató-, információs és biztonsági rendszere nemcsak az Opelek között magas szintű, de a jól felszerelt modellek a piaci versenyben méltó ellenfelek.

Egységes formanyelv

A Corsa áttervezett frontjának szárny-alakú fényszórója, LED-es nappali világítása, trapéz-hűtőmaszkja és élénk színezése magára vonja a figyelmet. Nyúlánkabb és atletikusabb lett a hátsó rész is. A 4,02 méteres kocsi öt személynek nyújt férőhelyet. Kifejezetten mutatós és jól használható a belső tér, a héthüvelykes szórakoztató és információs rendszer okostelefonról is vezérelhető (jobb lenne erről leszokni, a hagyományos beépített navigációhoz nem is közelít a használhatósága és a megbízhatósága, számtalanszor lefagyott, elvesztette a kapcsolatot a telefonnal és százból kilencvenszer egyáltalán nem is lehet összekapcsolni a telefonos alkalmazást az autóval - ebben ludas volt a kocsihoz adott telefon és csatlakozójának a fáradtsága is). A központi kijelző ugyanakkor átlátható, szép a grafikája és nagyon informatív. A napfénytető miatt szűk a fejtér, ülései hosszú távon kényelmetlenek.

Stabil futómű

A Corsa újonnan fejlesztett futóművében egyetlen alkatrész sem maradt a régi. A jármű súlypontja öt milliméterrel mélyebbre került, a stabilitást új geometria és merevebb bölcső fokozza – jobb lett a legördülés, a kormányreakció és a kormányzási viselkedés. Biztosan fekszik a kanyarban, elnyeli az úthibákat. A fekvőrendőrökre sem reagál, 20-30 kilométer/órás sebességgel is áthajthatunk némelyiken. Stabilan, az extrém kanyarodási próbákat is gond nélkül teljesítette. Autópályán, erős szélben már nehezebb volt úton tartani, szorítani kellett a kormányt, igaz, nagy tempóval is meghajtottuk. Kikanyarodáskor vérpezsdítően csikorgatja a gumikat kis, ám izmos motorja.

Szentgotthárdi motor

Háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű szentgotthárdi turbómotorja alumíniumból készült, ellenirányban járó kiegyensúlyozó tengellyel látták el. Az 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo erőforrás a tesztautóban 85 kW/115 LE teljesítménnyel bírt, Euro 6-os.

Magyar pecsét a német autóban

170 newtonméteres nyomatéka alacsony fordulatszámon elérhető (1800 percenkénti fordulatnál). Kilencvennél 2200-at forog a főtengely, 100-nál 2400-at, 110-nál 2600-at, 120-nál 2900-at, 130-nál 3250-at, 140-nél 3400-at. Négyezres fordulatnál már 165-170-nel suhanunk, de a 180 kilométer/óra feletti sebesség sem esik rosszul benne. Tetszett az erőforrás: rugalmas, erős, gondtalanul gyorsít, nem tétovázik, nincs turbólyuk. Autópályán sem érezzük magunkat alárendeltnek, még a 140-150 kilométer/órás tartományban is van benne tartalék, nem kell menekülnünk a belső sávból, ha felvillan egy-egy BMW vagy Audi.

A csendes magyar motor jól együttműködik a hatfokozatú váltóval, egy pillanatig sem éreztem a háromhengeres mivoltának a hátrányát, nem remeg, nem rezeg, nem rángatja az autót. Korszerű technikája alacsony fogyasztást ígért, ami a teszt végén bizonyítást is nyert. A több mint ezer kilométeres, többnyire autópályán megtett utazás során a Corsa 5,1 litert fogyasztott száz kilométerenként. Legnagyobb hatótávja nálam a 900 kilométert is meghaladta.

Városi autó

A Corsa nagyra nőtt tudását tekintve. Tesztautónkat gazdagon felszerelték, a közel hatmilliós ára így sokaknak riasztó lehet. Az Opel csak demonstrálni akarta vele, hogy minden luxussal felszerelhető. Fűthető a kormány, az első két ülés, de az első szélvédő is.

Parkolásnál hasznos a széria City mód, amely gombnyomásra teszi könnyűvé a kormányzást kis sebességnél, a szintén alapfelszerelés emelkedőn elindulási asszisztens pedig két másodpercig nem engedi visszagurulni az autót. Számos olyan kellemes opciót kínál az új Opel Corsa, amely csak nagyobb kocsikból volt ismerős. Az automatikusan kormányzó továbbfejlesztett parkolóasszisztens gombnyomással aktiválható, ultrahangos érzékelőivel felismeri az alkalmas üres helyet, kiszámítja a szükséges manővert, és beáll a járdához képest merőlegesen vagy párhuzamosan. Hozzá tartozik a holttér-figyelmeztető, amely szintén ultrahanggal tapogatja le az autótól balra és jobbra eső háromméteres területet, nincs-e ott a vezetőnek láthatatlan akadály. Ha másik jármű érkezik oda, jelzőfény villan fel a megfelelő oldali külső tükörben.

Tovább fokozza a biztonságot a második generációs Opel frontkamera jelzőtábla-felismerője, távfény- és sávtartó asszisztense, valamint követési távolság jelzője és ütközésveszély-figyelmeztetése. Utóbbi pont jókor, megfelelő időben jelzett (a szélvédő alatt elhelyezett kis kijelzője nem szép látvány, de hasznos). Ezen felül a Corsánkat felszerelték bixenon világítással is, amely a kanyarfényszórót is magában foglalja. Tolatókamerája jól használható. Csomagtartója kategóriájában átlagos méretű.

Kiemelt Partnereink