Gyártók Ezek a motorok hajtják az új Fabiát

Ezek a motorok hajtják az új Fabiát

autopro.hu | 2014.08.14 07:38

Ezek a motorok hajtják az új Fabiát

A 2014 október elején Párizsban bemutatkozó Fabia akár 17 százalékot is képes megtakarítani elődjéhez képest.

Hirdetés

Az új Fabia kínálatában az erőforrások legújabb generációja szerepel, amelyek kivétel nélkül új fejlesztésűek és üzemanyag-takarékosak. Az Európai Unió országaiban elérhető választék – a GreenLine változatot is beleszámítva – négy benzines és három dízel erőforrásból áll. Mindegyik motor teljesíti az új Euro 6 kibocsátási normát és a szériafelszereltség részeként start-stop rendszerrel és fékenergia visszanyerő funkcióval látták el. A sebességváltás történhet manuális illetve duplakuplungos automata DSG váltó segítségével.

A kínálatban szereplő benzines aggregátok mindegyike új, az MQB technológiára épülő három- és négyhengeres motor. A háromhengeres 1,0 MPI erőforrást közvetlen befecskendezéssel szerelték fel, míg az 1,2 hengerűrtartalmú négyhengeres aggregátok feltöltővel ellátott TSI motorok lesznek. A teljesítményskála 44 kW (60 lóerő) teljesítménytől indul és a 81 kW (110 lóerő) teljesítményű Fabia modell zárja a sort.

Az új Fabia dízel erőforrásainak kínálatát az új, kizárólag közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltővel ellátott 1,4 liter hengerűrtartalmú Common Rail motorok három teljesítményváltozata adja. A háromhengeres konstrukció motorblokkja aluminiumötvözetből áll. A dízel erőforrások sorát – csakúgy, mint a Fabia második generációjánál – 55 kW és 77 kW teljesítményű motorok adják, amelyet ezúttal természetesen az 1,6 literes lökettérfogat helyett 1,4 literes hengerűrtartalomból nyertek.

A legtakarékosabb modell, az 1,4 TDI (55 kW, 74 lóerő teljesítményű) motorral szerelt Fabia GreenLine 2015 év vége felé érkezik a kereskedésekbe. Köszönhetően a start-stop rendszernek, a fékenergia visszanyerő funkciónak (rekuperáció), a csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsoknak és az aerodinamikai szempontból meghatározó jellemzők tudatos alkalmazásának a Fabia GreenLine 3,1 liter/100 km átlagfogyasztásra képes. Ez 82 g/km értékű CO2 kibocsátásnak felel meg.

Ezzel 2015-től ez a modell a leginkább környezetbarát, hagyományos meghajtású Skoda. Ezt csupán a földgázüzemű Citigo G-TEC modell képes ebből a szempontból túlszárnyalni.

Az új Fabia felszereltségtől függően akár 65 kilogrammal is könnyebb lehet, mint elődje. Az 1,0 MPI háromhengeres erőforrással szerelt alapváltozatának vezető nélküli önsúlya csupán 980 kilogramm.

Kiemelt Partnereink