Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Exportközponttá válhat India a Mercedes szerint
A német autógyártó indiai vezetőjének, Martin Schwenkenk az elmondása alapján az Európai Unió és az India közötti átfogó kereskedelmi megállapodás megnyitná az utat a Mercedes-Benz számára, hogy több autót gyártson a dél-ázsiai országban, és ezáltal India export csomópontként működjön.
Az Európai Unió és India júliusban újraindította a szabadkereskedelmi megállapodásról szóló tárgyalásokat azzal a céllal, hogy 2023 végéig lezárják azokat. Az egyeztetések még 2007-ben kezdődtek, de 2013-ban befagyasztották azokat, mivel nem történt előrelépés kardinális kérdésekben.
Egy olyan kereskedelmi megállapodás, amely versenyképes helyzetbe hozza Indiát – ahol a Mercedes autókat gyárt –, vagy előnyhöz juttatja más piacokkal szemben, „mindenképpen segítene” – nyilatkozta Martin Schwenk amikor a német autógyártó exportterveiről kérdezték.
„Stratégia lehet egy autó indiai gyártása a világ összes piacára. Azonban, ha például az EU-ba nem tudunk szankciók nélkül exportálni, akkor nem leszünk képesek versenyezni a magyarországi gyárunkkal” – fogalmazta meg Schwenk.
Indiai elektrifikációs tervek
A Mercedes nemrég bemutatta az első Indiában gyártott elektromos járművét, az EQS 580-at, az S-osztályú szedán egyik változatát. A vállalat tervei között szerepel több, teljesen tiszta hajtású autó gyártása az országban.
„Célunk, hogy a következő nyolc-tíz évben teljesen villamosítani tudjuk a portfóliónkat, és elektromos gyártóvá váljunk itt. Az a szándékunk, hogy már most kiépítsük a képességeket, és a kereslet alakulásától függően ... növeljük a számokat” – mondta Schwenk, hozzátéve, hogy a jelenlegi stratégia nem az exportra irányul.
Nagy kérdés a piac kereslete
A Mercedes országos vezetőjének elmondása alapján egy modell csupán egy helyen történő gyártásához évente 150-200 ezres volumenre lenne szükség. Azonban a Mercedes hiába India legnagyobb luxusautó-gyártója 2021-ben csupán kicsit több, mint 11 ezer autót adott el. A 2018-as csúcson pedig 15.500 darabon sikerült túladnia
India nagyrészt a kis- és olcsó autók piaca, ahol a luxusmodellek az éves hárommilliós összeladásnak csupán az 1 százalékát teszik ki. A helyzetet pedig az sem könnyíti meg, hogy a luxus e-autó piac jelenleg még kisebb és nagyrészt kipróbálatlan, illetve a legtöbb modellt jelenleg magas vámok mellett importálják – olvasható a Reuters cikkében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!