Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Évekig eltarthat a fogyasztók által indított per a VW ellen
Múlt héten indult el a fogyasztók által indított per a Volkswagen ellen. Német ügyfelek százezrei követelnek kártérítést a gyártótól a kibocsátási csalások miatt, aki a 2015-ös botrány kirobbanása óta már több mint 30 milliárd eurót fizetett ki bírságokra, kártérítésekre és jogi költségekre.
Az ügyben 470 000 dízelautó tulajdonosa érdekelt. Az érintett márkák közt a VW, az Audi, a Seat és Skoda is szerepelnek.
Fordulópont a botrányban
A Német Fogyasztói Szervezetek Szövetsége a fogyasztók védelmében indítványozott eljárást a gyártó ellen, a tárgyalás első meghallgatása éppen Braunschweigben, a Volkswagen wolfsburgi központjának közelében kezdődött, ott, ahova a VW vezetőit is becitálták a dízelbotrány kapcsán az ellenük folyó perben. A Németországban eddig egyedülállónak számító ügymenet célja, hogy kollektív jogorvoslatot tegyen lehetővé a fogyasztók számára.
A gyártó négy évvel ezelőtt beismerte, hogy 11 millió gépjárműnek manipulálta a kibocsátási értékeit. Közvetlenül a botrányhoz kapcsolódó 30 milliárd eurós kiadás (tízezer milliárd forint), valamint a dízelüzemű járművekre vonatkozó szigorú szabályozások miatt a gyártó az elektromos járművek piaca felé kezdett el nyitni, hogy minél hamarabb visszanyerje a cég hírnevét.
Diess és Pötsch a pácban
Múlt héten az autopro.hu is beszámolt róla, hogy tőzsdei manipulációval vádolják Hans Dieter Pötsch felügyelőbizottsági elnököt, Herbert Diess vezérigazgatót és Martin Winterkorn volt vezérigazgatót. Az ügyészség azt vizsgálja, hogy nem értesítette-e túl későn a Volkswagen a részvényeseit a károsanyag-kibocsátási csalásról és az ebből eredő pénzügyi veszélyekről.
A braunschweigi állami bíróság a keresetet elfogadhatónak nyilvánította az eljárás megindításakor. Az ügyészek azonban hozzátették, hogy a felperesek előtt hosszú út áll az eset bizonyításáig.
Hosszú kártérítési folyamat áll a gyártó előtt
Ami a lakossági keresetet illeti, az újszerű eljárás közel négy évig is eltarthat. Ha a bíróság bűnösnek találja a gyártót, úgy minden felperesnek egyenként be kell nyújtania a kártérítés iránti kérelmet. Számos esetben viszont a sértettek járművei akár több mint tíz évesek is lehetnek, ami azt jelenti, hogy a gyártó csökkentheti a fizetendő kártérítés összegét az autók amortizációjára hivatkozva.
A Német Fogyasztói Szervezetek Szövetségének elnöke szerint minden tulajdonosnak korszerűsítenie kéne autóját a gyártótól kapott összegből. Emellett hozzátette, hogy az eljárás több százezer tulajdonosnak teszi lehetővé az igazságos eljárást a dízelbotrányt követően – számolt be a The Guardian.
Kép forrása: twitter.com