Gyártók Európába is jönni fog a Kia EV9

Európába is jönni fog a Kia EV9

autopro.hu/D.Á. | 2022.04.02 16:23

Európába is jönni fog a Kia EV9

Fotó: Kia Media

Nagy, hétszemélyes SUV koncepciót mutatott be a Kia az LA Auto Show kiállításon 2021 novemberében. Már hivatalos, hogy a Kia E-GMP moduláris elektromosautó-platformjára épülő EV9 2023-tól Európában is kapható lesz. A szögletes, futurisztikus dizájn fenntartható anyagokat rejt, és nagy része bekerülhet a sorozatgyártott verzióba.

Hirdetés

Elsődlegesen minden bizonnyal az amerikai piacra szánta a Kia a hétüléses EV9-et, de a koncepció bejelentésekor világossá tette, hogy az akkumulátoros elektromos modell sorozatgyártott változata Európában is kapható lesz 2023-tól.

Konkrét műszaki adatokat nem hozott nyilvánosságra a gyártó, de az tudható, hogy 540 kilométeres WLTP szerinti hatótávot és kétmotoros, összkerékhajtású konfigurációt kap a modell, öt másodperc alatti nulla-százas gyorsulással. Maximális töltési teljesítmény megadása helyett a Kia tudatta, 100 kilométer megtételéhez elég áramot hat perc alatt lehet majd az EV9-be tölteni. Az EV6 77,4 kilowattórás akkumulátorába 240 kilowattos töltéssel 4,5 perc alatt megy bele 100 kilométernyi áram, az EV9 másfél perces többlete viszont nem tudni, hogy egy nagyobb akkumulátor miatt jelentkezik, vagy egyszerűen csak a nagyobb fogyasztás az oka.

Fotó: Kia Media

Szinte végleges a dizájn

A szögletes, dobozszerű karosszéria 4,94 méter hosszú, amivel nem a legnagyobb a kategóriájában, viszont egészen magas, 1,8 méteres, ami részben a nagy hasmagasságnak, részben a magas utastérnek köszönhető. Hogy maradnak-e ezek az arányok és dizájnelemek a végleges, sorozatgyártott autón is, azt homály fedi, de a pontszerű, fényezett orrészbe integrált nappali menetfények valószínűleg nem kerülnek be, ahogyan a B-oszlop nélküli, szétnyíló ajtódizájn sem marad. Ezeket leszámítva a koncepció külseje közelebb állhat a gyártásba kerülő verzióéhoz, mint azt sokan gondolnák.

Fotó: Kia Media

Valószínűleg a belteret sem fogják egy az egyben átemelni a koncepcióból, az ülések és a szokatlanul nyitott középkonzol várhatóan nem maradnak. A középkonzol alatti részre az EV6-ban is utólag döntöttek egy osztás kialakításáról, amely megakadályozza, hogy a sofőr lábai alá csússzon bármi az utasoldal felől. Az EV9 belsejét egy kisbuszéhoz hasonlóan többféle kialakítással lehet majd kérni – a második üléssorban például helyet kaphat egy háromszemélyes ülőfelület, de két különálló, kényelmes ülés is. A harmadik üléssor a koncepcióautó hátrafelé nyíló, nagy ajtaját tartó mechanika miatt nem tűnik megvalósíthatónak, de mivel ezt a szériagyártott verzió biztosan nélkülözi majd, hétüléses kivitel is nagy valószínűséggel elérhető lesz.

Fotó: Kia Media

Környezettudatos anyagválasztás

A fenntarthatóság nem csak az elektromos hajtásban, de a felhasznált anyagokban is mutatkozik. Az EV9 csak vegán műbőrt használ a borításokhoz, és az újrahasznosított anyagok aránya is egyre nő a Kia beltereiben – a szőnyegkárpit például újrahasznosított halászhálókból van az EV9-ben.

Az EV9 koncepció tetején nincsen napelempanel, mint a Hyundai Ioniq 5-ön de a géptetőn helyet kapott pár. A tetőn használaton kívüli állapotban visszahúzódó sínek kaptak helyett, amelyek aerodinamikailag előnyösen belesimulnak a karosszériába — áll az electrive.com írásában.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink