Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Energiatakarékossági világrekorder a Ford Mustang Mach-E
A világ legkevesebb energiát fogyasztó elektromos autójaként került be a Ford Muastang Mach-E a Guinness Rekordok Könyvébe, miután egy több mint 1350 kilométeres utat úgy tettek meg vele, hogy egy kilowattóra energia felhasználására mintegy 10,52 kilométer jutott.
A Ford, az utakon tavaly decemberben megjelent tisztán elektromos zászlóshajójával a Skócia északi csücskében található John o' Groats falvától a Brit-sziget átellenes végén elhelyezkedő Land’s End földnyelvig utaztak.
A hosszú úton produkált alacsony energiafogyasztás azt jelenti, hogy a Mustang Mach-E 88 kilowattórás akkumulátorával 800 kilométernél is többet lehet megtenni két töltés között. Ez jócskán meghaladja a típus hivatalosan mintegy 600 kilométeres hatótávolságát.
Az úttal, melyen a Mustang Mach-E vezetői háromszor nagyobb energiatakarékosságot értek el a korábbi világrekordhoz mérten, egy új rekordot kívántak felállítani, hogy csillapítsák az elektromos autók elégtelen hatótávolságával kapcsolatos félelmeket.
A rekordkísérlet során mindössze kétszer álltak meg tölteni, amivel pedig kevesebb, mint 45 perc telt csak el.
Bebizonyították a villanyautók alkalmasságát
A kiváló értékeket persze nem hétköznapi vezetők érték el. Az akkumulátoros elektromos autó volánja mögött Paul Clifton, a BBC autóipari újságírója, valamint Fergal McGrath és Kevin Booker ültek felváltva. Utóbbiak korábban már benzin- és dízelmotoros járművekkel állítottak fel üzemanyagtakarékossági csúcsokat.
Közös nyilatkozatában a három csapattárs kifejtette: „Ez a rekord demonstrálja, hogy az elektromos autók ma már mindenkinek megfelelő alternatívát nyújtanak. Nem csupán a rövid, munkába és boltokba vezető városi utakhoz, vagy mint egy második autó, hanem a hosszú, országot átszelő valós utak esetében is.”