Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emeli a tétet az elektrifikációban a Stellantis
Az alig több mint egy éve megalakult Stellantis autóipari konszern bemutatta új, 2030-as stratégiáját, amiben az eddiginél is ambiciózusabb elektrifikációs célokat fogalmazott meg, valamint célul tűzte, hogy minden piacon a vevői elégedettségi ranglisták élére kerüljön.
A francia PSA és az olasz-amerikai FCA egyesülésével 2021 elején megszületett Stellantis új stratégiáját Carlos Tavares vezérigazgató jelentette be.
„A vásárló áll a középpontjában mindennek, amit csinálunk. A célunk, hogy termékeink és szolgáltatásainak minden piacon első helyezettek legyenek a vásárlói elégedettség tekintetében” – fogalmazott a korábban a PSA-t vezető Tavares.
Gyorsabb elektrifikáció
A bejelentésen a Stellantis nem csak megerősítette a korábbi elektrifikációs vállalásokat, de még ambiciózusabbakat is megfogalmazott. A vállalat korábbi célja az volt, hogy 2030-ra Európában az eladások több mint 70, míg az USA-ban az értékesítések több mint 40 százaléka legyen alacsony károsanyag-kibocsátású. Az új terv szerint azonban ugyanakkorra az európai értékesítések 100, míg az amerikai eladások 50 százalékát fogják akkumulátoros elektromos típusok kitenni.
A Stellantis alá tartozó 14 márka kínálatában a következő évtized elejére 75 akkumulátoros elektromos modell fog szerepelni, melyekből évente ötmillió darabot fognak kiszállítani. Ezek gyártását egy saját, évi 400 gigawattóra kapacitással rendelkező akkumulátorgyártó hálózat fogja támogatni.
A közelgő elektromos offenzívához kapcsolódóan a sajtóeseményen megmutatták az első képeket az első teljesen elektromos Jeep SUV-ről, amit 2023-ban fognak piacra dobni.
A Stellantis célja továbbá, hogy 2030-ra megfelezze karbonlábnyomát, 2038-ra pedig elérje a klímasemlegességet.
Óvatos visszatérés Kínába
Az új stratégiának része a kínai jelenlét fejlesztése, a geopolitikai feszültségeknek kitettség mérséklése céljából egy eszközszegény üzleti modell segítségével. A világ legnagyobb autópiacán sem a PSA-nak, sem az FCA-nak nem sikerült stabilan megvetnie lábát: az összevont vállalat csak elhanyagolható piaci részesedéssel rendelkezik.
A Stellantis a jövőben összesen hat márkával, köztük az Opellel, a Peugeottal, a Citroënnel és a Jeeppel tervez jelen lenni Kínában, ahonnan évi 20 milliárd euró árbevételre számít.
A stratégiabemutatón továbbá az is nyilvánvalóvá vált, hogy globális szinten a következő években folytatódni fog a felesleges gyártókapacitások felszámolása és a szinergiák kihasználása, amikkel 2024 végére a Stellantis el kívánja érni az eredetileg tervezett évi ötmilliárd eurós költségmegtakarítást.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!