Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
2024.05.16 04:20A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emeli a tétet az elektrifikációban a Hyundai
A Hyundai Motor közel kétharmadával növeli elektrifikációs célú átlagos éves befektetéseinek összegét, amivel az elkövetkező tíz évben nem kevesebb, mint 28 milliárd dollárt fektet be elektromos járművekbe – ismertette befektetői napján a kínai jelenlétét csökkenteni tervező autógyártó.
A koreai Hyundai befektetői napján ismertette friss elektrifikációs terveit, melyekben a költések növelésével egyetemben az értékesítési célok feljebb tornászása is szerepel, összhangban „az előrejelzéseknél gyorsabban növekvő elektromosautó-kereslettel.”
Most a vállalat 2030-ra évi kétmillió villanyautót szeretne eladni, míg korábban 1,87 millió szerepelt elképzeléseiben. Ez egyben azt is jelentené, hogy a következő évtized elejére a globális újautó-eladásainak harmadát adnák elektromos modellek, míg ma még ez az arány csupán nyolc százalék.
Az értékesítési célok elérését szolgálandó a Hyundai Európában, az Egyesült Államokban és hazájában is bővíteni készül villanyautó-gyártási kapacitását.
Nehéz tereppé vált Kína
A korábbiaknál is ambiciózusabb elektrifikációs terveken kívül a befektetői napon Kína is szóba került. Jaehoon Chang, a Hyundai vezérigazgatója a jelenlévőkhöz szólva elmondta, hogy a világ vezető autópiacán a működésük rendkívül nyereséges volt 2016-ig, mostanra azonban a helyzet gyökeresen megváltozott, miután veszítettek piaci részesedésükből a kínai gyártók javára.
A változásokra a Hyundai a nyereséges működést elősegítő reorganizációval reagál. 2021-ben a vállalat már eladta egyik helyi gyártóüzemét, és idén kettő másiktól is megválna – ezek egyikét már tavaly bezárta, míg a másikban idén állnak le a gyártósorok. Az értékesítések után a Hyundai kettő gyárral fog rendelkezni Kínában, melyek részben exportra fognak termelni.
A gyártókapacitások megvágásával párhuzamosan a modellpaletta is szűkülni fog, 13-ról nyolc autóra.
Akkukra is sokat költenek
Az elektrifikációhoz kapcsolódóan az akkumulátoros befektetések is helyet kaptak a témák között. A Reuters beszámolója szerint, hogy javítsa versenyképességét a területen, illetve a következő generációs akkumulátorok fejlesztése érdekében a Hyundai 7,4 milliárd dollárt fog befektetni a következő tíz évben.
Hogy a járműveibe kerülő energiatárolókat olcsóbbá tegye, 2025-ben a Hyundai megkezdni a szokványos lítiumion variánsoknál kisebb költséggel előállítható lítium-vasfoszfát telepek használatát.
Ami az akkumulátorellátást illeti, a Hyundai már 2028-ra az akkuk 70 százalékát vegyesvállalataitól, vagyis mondhatni házon belülről szerezné be.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!