Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Embert ölt egy önvezető Tesla
Szomorú mérföldkőhöz ért az autóipar: első alkalommal vett részt végzetes balesetben egy robotpilóta üzemmódban közlekedő személyautó.
A 2015-ben gyártott Model S bal első ülésén helyet foglaló Tesla-rajongó tulajdonos akkor veszítette életét, amikor egy pótkocsis teherautó balra kanyarodott az önvezető autó előtt. Az Automotive News szerint a személyautó nem érzékelhette az előtte lévő akadályt, így beszaladt a pótkocsi alá, ami gyakorlatilag leborotválta az autó tetejét. A kocsi ezután továbbhaladt, az ütközés után még átszakított egy kerítést, áthaladt egy mezőn, majd az úttól nagyjából harminc méterre egy közműoszlopnak ütközve állt csak meg.
A balesetet alighanem az okozhatta, hogy a kocsi szenzorai viszonylag alacsonyan helyezkednek el (korábban már volt hasonló okból komoly anyagi kárt okozó parkolási koccanás, erről itt írtunk), az azonban kérdéses, hogy a kerítéssel való érintkezést követően az autó miért nem állt meg. Az sem tisztázott még, hogy a teherautót miért nem észlelte maga a sofőr, mivel az irányítást visszavéve valószínűleg elkerülhető lett volna a tragédia.
A balesetet maga az autógyártó jelentette be, az NHTSA pedig vizsgálatot kezdeményezett az önvezető rendszerekkel kapcsolatban. A gyártó megerősítette, hogy az ütközés során aktiválva volt az önvezető üzemmód, egyben kiemelte, hogy az első halálos balesetre közel 210 millió önvezető üzemmódban megtett kilométer után került sor.
A Tesla nyomatékosan hangsúlyozza, hogy a robotpilóta működése során is folyamatos emberi felügyeletre van szükség, hogy egy esetleges újabb haláleset megelőzhető legyen.