Gyártók Elkaszálták egy népszerű kisautó egyik verzióját

Elkaszálták egy népszerű kisautó egyik verzióját

autopro.hu/P.B. | 2023.06.11 16:21

Elkaszálták egy népszerű kisautó egyik verzióját

Fotó: Škoda

A Škoda Fabia népszerű autónak számít nemcsak Csehországban és Szlovákiában, de hazánkban is. A modellből 2021-ben jelent meg legutóbb új verzió, akkor kombi kivitel nélkül. Ez a döntés véglegesnek tűnik.

Hirdetés

A 2021-ben Fabia eddig még nem kapott kombi verziót, és minden bizonnyal már nem is fog. A Škoda egy szóvivője megerősítette a már két éve terjengő pletykát: nem lesz többé kombi változata a kisautónak.

Az Automotive News cikke szerint a változatot egyébként nem azért kaszálták el, mert arra számítottak, hogy nem lesz iránta érdeklődés. Az ok az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma, aminek a bevezetése már elkerülhetetlennek látszik. Ez pedig annyira költséges fejlesztésekkel jár, hogy a gyártónak egyszerűen nem érné meg az új Fabia kombi

Eleve az olcsó autóknak is lőhetnek az Euro 7-tel

A Škoda vezérigazgatója, Klaus Zellmer korábban elmondta: ha az Euro 7-es normát a tervek szerint – tehát 2025 közepén – bevezetik, akkor olyan technológiákat kell alkalmazni, ami nagyon megdrágítja az autókat – mintegy kétmillió forinttal. Thomas Schäfer, a Volkswagen vezetője egészen odáig ment, hogy szerinte nem is lesznek már olcsó belső égésű motoros autók, ha megvalósul a tervezet.

Visszatérve a Fabiára: a kombi eltűnése sokaknak fájhat, mert ebben az árkategóriában kevés alternatívája akad. Az előző generáció megmaradt, utolsó darabjai jól fogytak, de abból se gyártanak már többet.

Lesz még több áldozat

Az autopro.hu nemrégiben beszámolt róla, hogy a szintén a Volkswagen Csoporthoz tartozó MAN egyszerűen nem fog gyártani Euro 7-es normáknak megfelelő, belső égésű motorral szerelt buszt, ehelyett az elektromos modellekre fogja helyezni a hangsúlyt.

Mint ismert, az Európai Bizottság novemberben új kibocsátási határértékeket javasolt az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási normák esetében. Bár a rendelkezést számos tagállam és autógyártó kifogásolja, jelen állás szerint a 3,5 tonna feletti autóbuszok és teherautók esetében ezek a határértékek 2027-től – a kisebb haszongépjárművek és személygépkocsik esetében pedig már 2025-től – kötelezőek lesznek.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink