Gyártók Elektromos modellekkel tér vissza a Lancia

Elektromos modellekkel tér vissza a Lancia

autopro.hu/V.M. | 2021.12.14 04:20

Elektromos modellekkel tér vissza a Lancia

Fotó: Stellantis Media

Az összesen 14 márkát magáénak tudó Stellantis új stratégiával próbálja meg feléleszteni az eltűnés szélére sodródott Lanciát. A tervekben többek között elektromos modellek és európai terjeszkedés szerepelnek.

Hirdetés

A Lancia, ami rally bajnokságokon elért jó eredményeiről és olyan ikonikus modelljeiről, mint a Delta is ismert, az utóbbi években kínálatát mindössze egy típusra, az Ypsilonra szűkítette, amit mindössze egy piacon, Olaszországban forgalmaz. Ez alapján nem csoda, hogy sok elemző a PSA és az FCA idei egyesülésével megalakult Stellantis legkevésbé fontos márkájának tekinti.

A költségek csökkentésén dolgozó autóipari konszern azonban egyelőre nem mondott le a brand felélesztéséről. Luca Napolitano vezérigazgató nemrég mutatta be a következő tíz évet lefedő stratégiát Carlos Tavares-nek, a Stellantis vezérének.

Napolitano a Reuters-szel beszélve megosztotta, hogy a terv három új modell bevezetésén alapul. Az első az Ypsilon 2024-től kapható új generációja, ami hibrid és akkumulátoros elektromos kivitelben lesz kapható, ezt 2026-ban egy kompakt SUV, majd 2028-ban egy kompakt hatchback fogja követni – mindkettő tejesen elektromos hajtással.

A környezetvédelem jegyében az autókat nem csupán elektromos hajtással, de újrahasznosított anyagok nagyarányú használatával fogják készíteni. Napolitano célként tűzte, hogy a Stellantis minden márkája közül a Lancia alkalmazzon a legnagyobb arányban újrahasznosított anyagokat.

A Mercedes nyomdokaiban

A cégvezető elmondta, hogy tervükben a nyereségesség prioritást élvez az értékesítései volumennel szemben.

„Még sok tennivalónk van, és figyelemmel kell lennünk a benchmarkunkra, ami a Mercedes” – folytatta Napolitano. „Ezt nem úgy értem, hogy fel akarjuk venni a küzdelmet a Mercedes-szel, az naiv dolog lenne, viszont egy követendő példaként tekintünk rá” – szögezte le.

Visszahódítanák az európai piacot

A Lancia tervének fontos eleme az európai jelenlét ismételt kiépítése. Elsőként az elektrifikációban előrébb járó Németországban és Franciaországban, majd Spanyolországban, Ausztriában, Belgiumban és az északi országokban fog megjelenni a márka. Napolitano elmondása szerint kezdetben az értékesítések 25-30 százalékát akarják Olaszországon generálni, majd a fele-fele arányt kívánják elérni.

Az európai terjeszkedést egy laza kereskedői hálózat fogja támogatni: a Lancia mintegy hatvan nagyvárosban fog a Stellantis más márkáival osztozó értékesítési pontokat üzemeltetni. Hogy pedig a kereskedések felkeresésével töltött időt minimalizálják, a cél egy olyan, felhasználóbarát online vásárlási lehetőség nyújtása, amivel Napolitano megfogalmazása szerint „csupán három kattintással” lehet autót venni.

A terveknek nem része az Európán kívüli terjeszkedés, ennek ellenére Napolitano nem tartja azt kizártnak: „ha a következő években a dolgok jól mennek, nem látom miért ne próbálhatnánk meg jobbkormányos autókat piacra vinni Japánban, Dél-Afrikában vagy Ausztráliában.”

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink