Gyártók Egy ember, egy motor – így készült az új Mercedes

Egy ember, egy motor – így készült az új Mercedes

autopro.hu | 2014.09.18 11:26

Egy ember, egy motor – így készült az új Mercedes

Az új AMG GT-vel a márka a legfelső kategóriás sportautók szegmensébe lép. A GT a második sportautó, amely teljes egészében a Mercedes-AMG-nél, házon belül készül.

Hirdetés

A szíve egy új, 4,0 literes V8-as biturbó motor. A 3,8 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 310 km/h-s végsebesség a kiváló dinamikával együtt kétségtelenül gyors köridőket eredményez a versenypályán.

Az alumínium spaceframe karosszéria, a szárazkarteres olajozású V8-as biturbó motor, a transaxle elrendezésben a hátsó tengelynél helyet kapott hétfokozatú duplakuplungos váltó, az önzáró differenciálmű, az alumínium, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és az alacsony, 1540 kilogrammos üres tömeg versenypályás teljesítményt szavatol. Az előretolt középmotor és a transaxle váltóelrendezés eredménye az előnyös súlyelosztás: a tömeg 47 százaléka kerül előre és 53 százalék terheli a hátsó tengelyt. Ez a jármű alacsony tömegközéppontjával együtt kiemelkedően agilis kezelhetőséget és nagy kanyarsebességeket biztosít. Előnyös, 3,3 kg/lóerős tömeg-teljesítmény arányával a Mercedes-AMG GT magabiztosan áll helyt szegmensében. A sportautó az üzemanyag-hatékonyság terén is új mércét állít fel: 9,3 literes 100 kilométerenkénti fogyasztása (NEFZ vegyes ciklus) jelentős előrelépést jelent a hatékonyság terén.

A négyliteres, V8-as biturbó motort kimondottan a GT számára fejlesztették a mérnökök. Az innovatív, nyolchengeres egység a BlueDirect motorcsalád legújabb tagja.

3982 cm3-es hengerűrtartalmával a V8 számos olyan technológiát felhasznál, amelyek az A 45 AMG, CLA 45 AMG és GLA 45 AMG kétliteres turbómotorjában is megtalálható – amely jelenleg a világ legerősebb, sorozatgyártású, négyhengeres erőforrása. Mindkét motor ugyanolyan furat/löket aránnyal rendelkezik, erős alapot szolgáltatva a magas fordulatú működés képességének. A Mercedes-Benz által használt piezo közvetlen befecskendezés felelős a tökéletes elegy létrehozásáért. A sugárszerű égési folyamatot továbbfejlesztették annak érdekében, hogy az új, harmadik generációs modell az összes jövőbeli előírásnak eleget tegyen. A kimagasló hatékonyságú és takarékos négyliteres, AMG V8 biturbó erőforrás eleget tesz az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási norma követelményeinek, beleértve az először 2016-ban érvénybe lépő, maximális részecske-kibocsátást érintő szabályozást.

Az új AMG V8 motor két turbófeltöltővel rendelkezik, amelyek nem a hengereken kívül, hanem a V-elrendezésen belül kaptak helyet. Előnyei közé tartozik a kompakt kialakítás, a turbófeltöltők optimális reakciója és az alacsony károsanyag-kibocsátás, a közeli katalizátorokhoz történő optimális légáramlásnak köszönhetően. A szárazkarteres olajozás nagymértékű oldalgyorsulásnál is tökéletes kenésről gondoskodik és lehetővé teszi a motor alacsonyabb beépítését, ezzel lejjebb szállítva a jármű tömegközéppontját, kiváló alapokat létrehozva a nagy kanyarsebességekhez.

A négyliteres, V8-as biturbó motor Affalterbachban készül, a one man, one engine – egy ember, egy motor elv szerint. Az AMG motorműhelyében magasan képzett motorépítők kézzel állítják össze az erőforrást, a legszigorúbb minőségi előírásoknak megfelelően – ez látható a motortáblán is, amit a technikus az aláírásával lát el.

A GT-hez szériában tartozik a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű, amely minden vezetési körülmény esetén kiváló tapadást és maximális menetbiztonságot garantál. A GT S modell pedig egy elektronikusan vezérelt önzáró hátsó differenciálművel van szériában felszerelve, amit a kompakt váltóházba intergráltak. Előnye a mechanikus megoldással összehasonlítva a még finomabb és gyorsabb szabályozás, aminek köszönhetően a fizikai határtartomány még kijjebb tolható. Így nem csupán a hajtott kerekek tapadása válik jobbá, de határtartományban a kanyarsebességek is magasabbak lehetnek. A rendszer változó mértékű zárással dolgozik toló- és motorfék-üzemben, és tökéletesen van hangolva a legkülönfélébb menetkörülményekhez és úttest súrlódási együtthatókhoz.

Ksszériája esetében egy intelligens anyagösszetétel mellett tette le a voksát. Az alváz és a karosszéria könnyűfémből készül, a csomagtérfedél acélból, a homlokzat pedig magnéziumból. Ez a nagyon könnyű anyag az orr-résznél csökkenti a tehetetlenséget az első tengely előtt, és ezzel javítja az autó agilitását. Az optimalizált tömegű térváz több mint 90 százalékban alumíniumból áll. A karosszéria csupán 231 kg-ot nyom.

A Mercedes-AMG GT gyártása a márka sindelfingeni üzemében történik. A 4-literes V8-Biturbo erőforrás a Mercedes-AMG Affalterbachban található gyárában készül.

Kiemelt Partnereink