Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Daimler: 2023-ig is eltarthat a chiphiány
A félvezetők iránti magas kereslet miatt nem kizárt, hogy az autóipar a következő év egészében, de még 2023-ban is chiphiánnyal fog küzdeni - így látja Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója.
A vállalatvezető a müncheni IAA Mobility autóipari kiállítás előtti kerekasztal beszélgetés során beszélt a részben a koronavírus-járványra visszavezethető alkatrészhiányról, ami világszerte akadályozza az autógyártók termelését.
„Számos chipbeszállító utalt arra, hogy strukturális problémák vannak a kereslettel” – mondta Källenius. „Ez 2022-ben is befolyással lehet, míg 2023-ban enyhébb lehet a szituáció” – utalva arra, hogy a chiphiány még mintegy két évvel a kezdete után is fennállhat.
A Reuters beszámolója szerint a vállalatvezető hozzátette, hogy reményeik szerint a Daimler chipellátása javulni fog az idei utolsó negyedévben. Az ellátás stabilizálódása az OEM időszaki eredményére is hatással lehet, tekintve, hogy az alkatrészhiány a mostani negyedévben várhatóan rá fogja nyomni bélyegét a bevételeire.
A szeptember 6. és 12. között megrendezett IAA Mobility az első világviszonylatban is nagy autóipari kiállítás, amit megtartanak a koronavírus-járvány 2019-es kitörése óta.
Az eseményen a Mercedes-Benz több elektromos modelljét is bemutatják, úgymint az E-osztály tisztán elektromos megfelelőjét, az EQE-t vagy a Kecskeméten is gyártásba kerülő EQB crossovert.