Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak e-autókat kínál 2030-tól a Peugeot
A francia Peugeot 2030-tól a Stellantis járműplatformjaira építve kizárólag tisztán elektromos autókat fog kínálni Európában – közölte nemrég a vállalat vezérigazgatója, Linda Jackson.
Jackson nemrég az Automotive News Europe szaklapnak nyilatkozva beszélt az elektrifikációs tervekről, amik azonban nem tartalmazzák a belső égésű motorral szerelt autók 2030-as teljes kivezetését, azok gyártása ugyanis folytatódni fog más nemzetközi piacok igényeinek kielégítésére.
A vállalatvezető a részletekről annyit elmondott, hogy a Peugeot modelljeit a Stellantis akkumulátoros elektromos járműveknek dedikált STLA padlólemezeire fogják áthelyezni 2030-ig.
Ezzel a céldátummal a Peugeot később alakítja teljesen elektromossá kínálatát, mint a PSA és az amerikai FCA egyesülésével megalakult Stellantis alá tartozó sok más gyártó. A DS 2026-ban, az Alfa Romeo 2027-ben, míg az Opel 2028-ban fogja lezárni a technológiai átmenetet. A Citroën esetében még nem ismert a dátum.
Nagy a kereslet az e-autók iránt
Jackson megosztotta, hogy 2024-re a Peugeot teljes kínálata elektrifikált lesz valamilyen szinten. A 208 és 2008 modellek után a 3008 SUV új generációja fog következőként teljesen elektromos változatot kapni. Jelenleg a Peugeot modelljeinek 70 százaléka érhető el valamilyen elektromos hajtással.
A 208-as eladásainak körülbelül ötödét teszi ki a teljesen elektromos variáns, ami meghaladja a 10-15 százalékos várakozást. A 2008 SUV esetében a tisztán elektromos példányok aránya kicsivel alacsonyabb. Az Autocar cikke szerint Jackson ezt azzal magyarázta, hogy a szabadidőjárművet jellemzően első autóként vásárolják meg, ezért a vásárlók gyakran a hosszú utakra való alkalmasságot is vizsgálják – ezért döntenek végül a konvencionális hajtás mellett.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!