Gyártók Cirkuszt és kenyeret! – Nem extrafunkciókkal csábít a Dacia

Cirkuszt és kenyeret! – Nem extrafunkciókkal csábít a Dacia

autopro.hu/S.B. | 2018.09.30 06:00

Cirkuszt és kenyeret! – Nem extrafunkciókkal csábít a Dacia

Annak ellenére, hogy a Dacia nem sokat mutat fel az autóipari innovációs versenyben, hasít az európai és fejlődő országok piacán. A vállalat vezetői szerint a legújabb technológiákat csak akkor érdemes bevezetni, ha azok gazdaságosak.

Hirdetés

A Dacia újabb értékesítési rekordok állított fel, annak ellenére, hogy autói nem rendelkeznek a legújabb biztonsági rendszerekkel, vezetői asszisztensekkel és különféle alternatív meghajtással. A Dacia jó úton halad, hogy elérje a 700 ezer értékesített példány mérföldkövét idén – összehasonlításképp, a gyártó 2008-ban még „csak” körülbelül 250 ezer járművet adott el.

A Renault vezetősége szerint a formula egyszerű: a hagyományos értékesítési csatornák és költséges marketingkampányok helyett a vállalat alternatív eszközökkel igyekszik erősíteni ügyfeleik lojalitását. Egyik példája ennek a Dacia júniusi piknike, amely évente mintegy tízezer embert csalogat ingyenes szórakoztató, szabadidős és gasztronómiai programokkal – és nem utolsósorban az új modellek tesztvezetési lehetőségével.

A recept működni látszik, a Dacia értékesítése 16 százalékkal nőtt Európában 2018 első félévében, abban az időszakban, amelynek elején bemutatásra került az új, kisméretű Duster SUV. Rajta kívül a Sandero és Dokker modellek eladásai is jelentősen növekedtek. A cég sikerét Sylvain Coursimault, a Dacia értékesítési és marketingvezetője elsősorban abban látja, hogy megjelent a piacon a Dacia vásárlóinak második generációja.

Coursimault szerint a vállalat ügyfeleinek 55 százaléka jelenleg is Daciát vezet, azaz hűséges a márkához. Körülbelül a vásárlók tizede pártol át Renault-tól, 35 százalékuk pedig más márkáktól érkezik. Az új vevők becsábításában, ahogy Francois Mariotte, a Dacia kereskedelmi igazgatója az autógyártó árairól fogalmazott, a „megdöbbentően megfizethető” jelzőnek van kulcszerepe: a Logan Franciaországban például 7790 eurótól (kb. 2,5 millió forinttól) vihető haza, de az új Dusterért sem kell 3,9 millió forintnyi eurónál többet otthagyni.

Habár a Renault „szinte semmit” nem fizetett a Daciaért, Louis Schweitzer, a Renault vezérigazgatója szerint már 2,8 milliárd eurót fektettek be a márka megvásárlása óta. Az egyik legsikeresebb beruházás például a Bukaresttől északra fekvő Pitesti gyárkomplexum felújítása és átalakítása.

Az üzemben 54 másodpercenként gurul le egy autó a futószalagról – ez évente 450 ezer személygépjárművet jelent. Ezen felül motorokat és alkatrészeket gyártanak a Renault csoport más európai és észak-afrikai gyáraiba. A komplexum területén 12 ezer alkalmazott dolgozik a legfejlettebb technológiákkal.

Kiemelt Partnereink