Gyártók Bonyolult megoldásokkal csökkenti hibridmotorjának súlyát a Mazda

Bonyolult megoldásokkal csökkenti hibridmotorjának súlyát a Mazda

autopro.hu/P.B. | 2020.04.22 06:22

Bonyolult megoldásokkal csökkenti hibridmotorjának súlyát a Mazda

Fotó: Twitter/MazdaNewsEU

A Mazda új tervei egy hárommotoros, elektromosan vezérelt összkerékhajtású hibrid rendszert mutatnak, ami akár a készülő RX-9 meghajtása is lehet. Nem egyszerű rendszerről van szó, azonban a motor súlya összességében kisebb lesz.

Hirdetés

A kikerült rajzok egy, a szokásosnál is összetettebb meghajtást sejtetnek. A belső égésű motor mellett több kisebb elektromos motor és kondenzátor segíti a hajtást, sőt, egy 25 kW-os motor és egy átalakító segítségével az autón állítható lesz, hogy elektromosan vagy a belsőégésű motorral legyenek meghajtva a hátsó kerekek.

Az első kerekeken két kis elektromos motor található, melyek 120 voltosak, így csekély méretük ellenére akkora hajtóerőre képesek, mint a rendszer többi, alacsonyabb feszültségű motorja.

Elektromos, szabályozható összkerékhajtás

A tervek szerint az autón magunknak állíthatjuk be, hogy összkerékhajtást szeretnénk-e, vagy sem. Amennyiben nem, az ezt működtető motor az energiáját visszatáplálja a rendszerbe, fékezéskor pedig újratöltődik.

A Mazda motorjának tervrajza.

A Mazda motorjának tervrajza.

Alapesetben a belsőégésű motor a hátsó elektromos motorral működik együtt, azaz a hátsó kereket hajtja, azonban, ha nagyobb sebességre van szükség, az első kerekeken található kis motorok is bekapcsolnak.

A viszonylag komplikált rendszer egyrészt igyekszik a hibrid rendszer és az összkerékhajtás előnyeit maximálisan kihasználni, másrészt a motor súlyát is csökkenti. A rendszer üzemanyagcellát igényel, felhasználása pedig az Autoblog szerint nehezen elképzelhető a Mazda bármelyik jelenlegi modelljében. A készülő Mazda RX-9 viszont könnyen lehet, hogy ilyen motorral lesz szerelve.

Kiemelt Partnereink