Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bonyolult megoldásokkal csökkenti hibridmotorjának súlyát a Mazda
A Mazda új tervei egy hárommotoros, elektromosan vezérelt összkerékhajtású hibrid rendszert mutatnak, ami akár a készülő RX-9 meghajtása is lehet. Nem egyszerű rendszerről van szó, azonban a motor súlya összességében kisebb lesz.
A kikerült rajzok egy, a szokásosnál is összetettebb meghajtást sejtetnek. A belső égésű motor mellett több kisebb elektromos motor és kondenzátor segíti a hajtást, sőt, egy 25 kW-os motor és egy átalakító segítségével az autón állítható lesz, hogy elektromosan vagy a belsőégésű motorral legyenek meghajtva a hátsó kerekek.
Az első kerekeken két kis elektromos motor található, melyek 120 voltosak, így csekély méretük ellenére akkora hajtóerőre képesek, mint a rendszer többi, alacsonyabb feszültségű motorja.
Elektromos, szabályozható összkerékhajtás
A tervek szerint az autón magunknak állíthatjuk be, hogy összkerékhajtást szeretnénk-e, vagy sem. Amennyiben nem, az ezt működtető motor az energiáját visszatáplálja a rendszerbe, fékezéskor pedig újratöltődik.
Alapesetben a belsőégésű motor a hátsó elektromos motorral működik együtt, azaz a hátsó kereket hajtja, azonban, ha nagyobb sebességre van szükség, az első kerekeken található kis motorok is bekapcsolnak.
A viszonylag komplikált rendszer egyrészt igyekszik a hibrid rendszer és az összkerékhajtás előnyeit maximálisan kihasználni, másrészt a motor súlyát is csökkenti. A rendszer üzemanyagcellát igényel, felhasználása pedig az Autoblog szerint nehezen elképzelhető a Mazda bármelyik jelenlegi modelljében. A készülő Mazda RX-9 viszont könnyen lehet, hogy ilyen motorral lesz szerelve.