Gyártók Bemutatták az Audi elektromos Gran Turismóját

Bemutatták az Audi elektromos Gran Turismóját

autopro.hu/V.M. | 2021.02.12 16:23

Bemutatták az Audi elektromos Gran Turismóját

Fotó: Audi MediaCenter

Az Audi nemrég leplezte le az e-tron modellcsaládjának csúcsát, az e-tron GT-t, aminek karosszériaelemei a vállalat győri egységében készülnek. A sportos, közel 500 kilométeres hatótávolsággal rendelkező akkumulátoros elektromos autó fő piacának az Amerikai Egyesült Államokat szánja az ingolstadti márka.

Hirdetés

Az e-tron GT a Porsche Taycan alatt is használt J1 padlólemezt használja. A 85 kilowattórás akkumulátor várhatóan 488 kilométeres hatótávot fog biztosítani a Gran Turismónak. A végleges érték még nem ismert, azonban ha az autó ténylegesen hozza az ígért hatótávot, akkor az meghaladja majd a hasonló Taycan 4S 463 kilométerét, ami részben a 0,24 értékű légellenállási együtthatónak tudható be.

Az összkerékhajtású e-tron GT kettő elektromos motorja 350 kilowatt rendszerteljesítményt nyújt, ami rajtautomatikával átmenetileg 390 kilowattra növelhető. Az RS megnövelt teljesítményű változat motorjai az előbbi sorrendben 440 és 475 kilowatt leadására képesek. Összehasonlításként a Taycan Turbo és S alapesetben 460 kilowatt teljesítményűek, rövid ideig pedig 500 és 560 kilowattra is képesek.

Az e-tron GT vezetője a kormány mögötti fülekkel több fokozatban is állíthatja a rekuperáció mértékét, egészen 265 kilowattig.

Az 141 centiméter magas, 196 centiméter széles e-tron GT 499 centis hosszával alig három centiméterrel hosszabb Taycannál, amihez hasonlóan lapos, széles felépítés és nagy tengelytáv jellemzi.

Több hely a csomagoknak

Bár az e-tron GT megörökölte a Taycan sportos külsejét, tervezésekor nagyobb hangsúlyt helyeztek arra, hogy alkalmas legyen hosszabb utakra is. Ezt jelzi, hogy a csomagtartó térfogata 405 liter, szemben a Taycan csomagterének 366 literével. A autó orrában lévő csomagtartó a maga 85 literével ugyancsak nagyobb valamennyivel a testvérmodelljénél.

Bár a hátsó fejtér az Audi modelljében sem nagy, a hátul utazók kényelmét szolgálja a padlólemezben kialakított mélyedés, aminek köszönhetően nagyobb hely jut a lábaknak.

A beltért illetően kiemelendő még, hogy a klímavezérlést fizikai gombokkal végezhetjük. Külön megrendelve a belsőtér távoli, mobil applikációról irányított felfűtésére is lehetőség van. A programmal az ülések, a külső visszapillantó tükrök és a hátsó szélvédő is felmelegíthető.

Továbbá a leendő tulajdonosok három típusú első ülés közül is választhatnak. A sima sportülés mellett elérhető egy 14 és egy 18 pontos állítható variáns is – írja az electrive.com.

Az Audi e-tron GT Neckarsulmban készül, amivel az Audi első, Németországban gyártott teljesen elektromos modellje. Ahogy arról már az autopro.hu is beszámolt, az elektromos Garn Turismo karosszériaelemeit Magyarországon gyártják. A 2020 vége óta gyártott autó 2021 tavaszától lesz rendelhető, a kiszállítások pedig nyáron kezdődnek.

A tengerentúlra szánják a legtöbbet

A német Kfz-Betrieb autós lap az Audi, kereskedőknek küldött levelére hivatkozva azt írja, az új modellből kevesebb, mint tízezer fog készülni évente, azonban az Audi képes növelni a gyártókapacitást szükség esetén. Az e-tron GT-k mintegy felét az USA-nak szánják, míg negyedét Európának. A levélből az is kiderül, hogy egy százdarabos limitált széria is elérhető lesz az értékesítés kezdetekor, amiknek negyedét Németországban tervezik eladni.

Kiemelt Partnereink