Gyártók Az USA-ba helyezik át a Volt hajtásrendszerének gyártását

Az USA-ba helyezik át a Volt hajtásrendszerének gyártását

Panker Gergő | 2014.11.14 06:06

Az USA-ba helyezik át a Volt hajtásrendszerének gyártását

General Motors Mexikóból Detroitba helyezi át a Chevrolet Volt elektromos hajtásláncának gyártását. A gyártó célja, hogy növelje a jelenleg nem túl népszerű elektromos autó hatótávolságát és teljesítményét.

Hirdetés

A Volt jelenleg 60 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, mielőtt beindulna a benzines generátor. A jövő év második felében érkező továbbfejlesztett változatban egy kisebb, ám erősebb akkumulátor gondoskodik majd az áramellátásról, melynek köszönhetően az autó hatótávolsága jelentősen megnő – emelte ki Mary Barra, a GM vezérigazgatója múlt héten a Detroiti Gazdasági Klubban (Detroit Economic Club) tartott beszédében.

A GM nem elégedett a Volt eladásaival

Az elektromos hajtásrendszer gyártásának áthelyezése a mexikói gyárból a Michigan állambeli Warrenben található sebességváltógyárba azt jelenti, hogy a jövő évtől kezdve a Volt főegységei egytől egyig az Egyesült Államokban készülnek majd.

A vezérigazgató elmondása szerint GM nem vesz fel több dolgozót a warreni üzembe. Mary Barra azt is elmondta, hogy az év végéig a GM további 300 millió dollárt fektet be a délkelet-michigani gyártóegységeibe, ám részleteket egyelőre nem közölt a tervezett beruházásokról.

A GM vezérigazgatója arról sem adott tájékoztatást, hogy a második generációs Volt mennyivel bírja majd tovább a jelenlegi változatnál, ám hangsúlyozta, hogy az új modell „jelentős előrelépés“ lesz a mostanihoz képest.

Barra szerint az új modell jobban gyorsul, illetve nagyobb végsebességre képes, mint a jelenlegi változat, továbbá a benzines generátor is hatékonyabb, mint a jelenlegi 1,4 literes négyhengeres erőforrás. A GM tavaly bejelentette, hogy az új, 1,5 literes négyhengeres motor a vállalat Michigan állambeli Flintben található üzemben készül majd.

Mary Barra a GM vezérigazgatója: a General Motors Mexikóból Detroitba helyezi át a Chevrolet Volt elektromos hajtásláncának gyártását

Beszédében Mary Barra kitért arra is, hogy a Volt 2010-es bevezetése regisztrált 70 ezres eladási volumene nem érte el a GM várakozásait. – Az első generációs Volt eladásai jók, de nem olyanok, mint amit szerettünk volna – ismertette a vezérigazgató. – Rengeteget tanultunk, többek között azt is, hogy egy technológiai áttörés nem feltétenül jelent egyet az egyenes irányú fejlődéssel – tette hozzá.

Részben a benzinár csökkenésének köszönhetően a GM idén szeptemberig csak a 14 540 Volt elektromos kisautót értékesített, több mint 13 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év során.

A Volt hajtáslánca a jövőben a General Motors warreni sebességváltógyárában készül majd

Barra arra is kitért, hogy a GM-nek sokat és gyorsan kell fejlődnie, és hogy türelmetlenebb, mint mikor januárban átvette a vállalat irányítását. Röviddel azután, hogy Mary Barra a vállalat élére került, a GM törtétének legnagyobb visszahívását jelentette be, melynek részeként az amerikai gyártó idén már több mint 30 millió járművet hívott vissza. A vezérigazgató ennek ellenére beszédében nem említette meg a visszahívásokat.

– Szeretném, ha mindenki számára nyilvánvalóvá válna, hogy a GM többé nem egy udvarias versenytárs – mondta Barra. – Mostantól kemény, szívós versenyzők leszünk – hangsúlyozta a GM vezérigazgatója.

Kiemelt Partnereink